Kymco agility 50 smoort koude motor

Ron1971

Member
Beste

Mijn kymco agility 50 heeft lange tijd stil gestaan. Nu heb ik hem vandaag weer proberen te starten. Maar als ik gas geef bij koude motor, dan smoort de motor.
Zodra hij warm is loopt hij perfect.
Ik heb de electronische choke vervangen maar dat was het helaas niet.
Weten jullie wat het zou kunnen zijn?

Mvg Ron
 
Advertisement - register to remove this

Heb je ook spanning op de aansluiting van je choke , als de motor loopt? En je zou als hij lange tijd heeft stilgestaan ook eens de carb kunnen reinigen.
 
Heb je ook spanning op de aansluiting van je choke , als de motor loopt? En je zou als hij lange tijd heeft stilgestaan ook eens de carb kunnen reinigen.
Ik ga er morgen mee beginnen.
Op welke draad moet ik hoeveel spanning meten? Er zitten 2 draden aan de choke.
Wat is de basis afstelling van de luchtschroef?
 
Bij de koude start slaat hij gelijk aan en kan ik gas geven, zodra ik het gas loslaat dan slaat hij gelijk af. Als ik hem dan weer wilt starten slaat hij niet meer aan. Tenzij ik heeeel lang door blijft starten slaat hij met moeite aan.
Zou het kunnen zijn dat hij dan moeilijk benzine krijgt?
 
Is dit gebeurd, ook alle gaatjes vrij van de sproeiers en mengbuizen?
Vlotter/vlotternaald in orde?
Ik ga hem nogmaals loshalen en alles goed doorblazen.
Post automatically merged:

Ik ga hem nogmaals loshalen en alles goed doorblazen.
Is dit gebeurd, ook alle gaatjes vrij van de sproeiers en mengbuizen?
Vlotter/vlotternaald in orde?
Post automatically merged:

Je zou zeggen dat hij dan geen benzine krijgt, maar als hij eenmaal warm is loopt hij goed en start hij ook goed
 
Last edited:
Ik heb de carburateur nogmaals open gehaald en de sproeiers en kanalen goed door geblazen en alles ziet er open uit
Post automatically merged:

Maar helaas nog geen resultaat
Post automatically merged:

Het is nu zo, als ik hem start en stationair laat lopen slaat hij af. Als ik hem dan gelijk weer wilt starten slaat hij niet aan. Als ik 1 minuut wacht dan slaat hij wel gelijk aan.
 
Last edited:
Ik heb de carburateur nogmaals open gehaald en de sproeiers en kanalen goed door geblazen en alles ziet er open uit
Post automatically merged:

Maar helaas nog geen resultaat
Post automatically merged:

Het is nu zo, als ik hem start en stationair laat lopen slaat hij af. Als ik hem dan gelijk weer wilt starten slaat hij niet aan. Als ik 1 minuut wacht dan slaat hij wel gelijk aan.
Iemand die iets weet????
 
Wat is je gehele setup en wat zijn de sproeier maten


Mijn kisbee valt ook uit na een tijdje lekker heet te hebben gereden.

Ik denk zelf dat het zou kunnen komen dat wellicht de stationair sproeier misschien te arm staat. (maar dan ligt er net aan met welke setup je rijd.

Origineel zou stat sproeier 30 goed moeten zijn (al weet ik niet of dit voor elke carb zo is.
 
Heb je al bij de choke gemeten of je tussen die twee draden spanning hebt , als de motor loopt ? let op is wel wisselstroom.
En heb je ook al eens op valse lucht gecheckt
 
Back
Top