Kymco agility 50 naked renouvo

booster_12inch

Well-Known Member
Hallo,

Van de ene moment op de andere werkte mijn elektrische starter niet meer. Het enige wat ik hoor is een klik geluid. Ik vermoed dus dat het aan mijn startmotor ligt. Ik zou er eens willen naar kijken maar het probleem is dat ik deze niet weet zitten kan er mij iemand soms een foto tonen of uitleggen waar die juist zit?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Het klikken van het startrelais en het niet draaien van de startmotor kan ook aan het startrelais zelf liggen.
Om je startrelais uit te sluiten zoek even het startrelais op en maak een kortsluiting tussen de twee dikke draden.
Als de startmotordan wel draait is het contact van je startrelais defect en dien je het startrelais te vervangen.
 
Het klikken van het startrelais en het niet draaien van de startmotor kan ook aan het startrelais zelf liggen.
Om je startrelais uit te sluiten zoek even het startrelais op en maak een kortsluiting tussen de twee dikke draden.
Als de startmotordan wel draait is het contact van je startrelais defect en dien je het startrelais te vervangen.
Ok ga ik meteen morgen eens uitproberen, bedankt hij startte eerst meteen en was stil gevallen door geen gas te geven en toen ik weer wou starten was het ineens enkel de klik. Maar ga eens kijken naar de startrelais
 
Het klikken van het startrelais en het niet draaien van de startmotor kan ook aan het startrelais zelf liggen.
Om je startrelais uit te sluiten zoek even het startrelais op en maak een kortsluiting tussen de twee dikke draden.
Als de startmotordan wel draait is het contact van je startrelais defect en dien je het startrelais te vervangen.

Ik heb van iemand een multimeter kunnen lenen. Zelf een kortsluiting maken zag ik toch niet echt zitten omdat ik meestal tegenslag heb met zulke zaken en ik ben echt een leek op dit gebied lol. Kan je me aan de hand van de 2 foto’s zeggen of ik het juist doe? Er komt duidelijk stroom door maar hoe test ik die blok zelf?
 

Attachments

  • IMG_3286.jpeg
    IMG_3286.jpeg
    98.1 KB · Views: 2
  • IMG_3285.jpeg
    IMG_3285.jpeg
    134.8 KB · Views: 2
  • IMG_3291.jpeg
    IMG_3291.jpeg
    128.8 KB · Views: 2
Meter op 20v dc zetten , bij het relais de rode pen op de dikke draad die naar de startmotor gaat , en de andere pen op een blank stuk metaal , of je motorblok. Het relais gewoon aangesloten laten . Daarna iemand laten starten , als het relais goed is heb je nu spanning op de uitgaande draad , minimaal 12v . Is dat oke , doe je hezelfde , maar dan op het contact op de startmotor , dan weet je zeker dat daar ook spanning op komt . Je kan natuurlijk ook gelijk bij je startmotor meten , maar zo sluit je een breuk in het laatste gedeelte van de startkabel uit.
Meet je geen spanning over het relais , is dat stuk , heb je tot de startmotor wel spanning , is je startmotor stuk .
Controleer dan ook of je startmotor goed massa maakt , door de rode pen op de accu kabel te zetten die bij het relais aankomt vanaf de accu , en de zwarte tegen het huis van de startmotor . Moet ook 12v aangeven . Dit moet je doen zonder te starten.
 
Back
Top