Onregelmatig lopen kymco agility 16

magic1992

New Member
Beste ik heb een kymco agility 16 net nieuw nu valt het mij op dat bij een verse start de eerste keer starten van de dag mijn scooter klimt en duikt in toeren als ik heel klein beetje gas bij geef is dit gelijk weg voor die dag en komt het ook niet terug is dit normaal ? En zo niet wat is er aan te doen ? Sorry als dit al eerder gevraagd is maar kon het nergens vinden alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Nieuw gekocht van marktplaats? Of vers van de dealer?

Als het het laatste is, niets zelf doen en je probleem voorleggen aan je dealer
 
Nieuw gekocht op marktplaats? Van de dealer?

Als het laatste is, niets zelf doen en je probleem voorleggen aan je dealer
Dealer gekocht was eerlijk niet van plan het zelf te doen maar vroeg me toch af in de tussentijd wat het kan zijn zo leer ik er nog wat van snap je ? Dealer legt hier nooit wat uit
Post automatically merged:

Km stand is trouwens nog geen 600 km dus net in rij periode achter de rug
 
Last edited:
Bij een carburateur zou ik zeggen dat het de choke is
Omdat jou scooter nieuw van de dealers is (euro 5 en dus injectie) wordt alles geregeld via de ecu
 
Als hij nieuw is zal het injectie zijn of een geregelde carburateur. De ecu regelt dan het toerental bij. Als hij verder goed rijdt zou ik me er niet teveel zorgen om maken.
 
Nou mijn dealer antwoord dat het is omdat de ecu het regelt hij net na de koude start de soort van verhouding zoekt zeg maar warm weer koud weer etc geen idee of hier verschil in zit maar goed hij zegt dus zo lang het na 1x kort gas geven weg is is het prima gebeurt het midden in het rijden is het een ander verhaal kan dit kloppen in jullie ogen ? Of word mij een mooi verhaaltje voor geschoteld ?
 
Dit zal best eens aan je ECU kunnen liggen. Ik heb zelf een euro 4 Kymco Agility 50 die altijd fikse problemen met stotteren had en vermogenverlies, vooral bij koud weer.

Tijdje terug een ontgrensde ECU van Naraku gekocht en erin gezet, de brommer liep gelijk als een zonnetje.
 
Dit zal best eens aan je ECU kunnen liggen. Ik heb zelf een euro 4 Kymco Agility 50 die altijd fikse problemen met stotteren had en vermogenverlies, vooral bij koud weer.

Tijdje terug een ontgrensde ECU van Naraku gekocht en erin gezet, de brommer liep gelijk als een zonnetje.
Bedankt voor jer reactie trekveertje hij loopt verder top trekkracht waar je u tegen zegt en soepeltjes het is alleen met de koude start dat je hem voor dat je 1 malig klein beetje gas geeft je hem hoort klimmen en dalen net alsof hij even controleert wat en hoe het goed is zeg maar sorry ik ben echt een noob in dit soort dingen :)
Post automatically merged:

Als hij nieuw is zal het injectie zijn of een geregelde carburateur. De ecu regelt dan het toerental bij. Als hij verder goed rijdt zou ik me er niet teveel zorgen om maken.
Hij rijdt verder echt perfect maar denk toch altijd even dubbel checken in the case van liever safe then sorry :) toch bedankt voor al jullie snelle en toffe reacties voel.me gelijk welkom als noob technisch gebied kan zeggen dat dat niet op elk forum zo is :)
 
Bedankt voor jer reactie trekveertje hij loopt verder top trekkracht waar je u tegen zegt en soepeltjes het is alleen met de koude start dat je hem voor dat je 1 malig klein beetje gas geeft je hem hoort klimmen en dalen net alsof hij even controleert wat en hoe het goed is zeg maar sorry ik ben echt een noob in dit soort dingen :)
Misschien is het een idee om even een filmpje te maken van het probleempje, dat weten de rest van de forumleden wat beter waar het over gaat. Ze doen dat hier weleens uploaden via youtube heb ik vernomen.
 
Misschien is het een idee om zelfs maar een filmpje te maken van het probleempje, dat de rest van de forumleden weet wat beter is waar het over gaat. Ze doen dat hier soms opnemen via youtube heb ik vernomen.
Ik ga even kijken hoe ik dat het beste kan doen bedankt voor de tip
Post automatically merged:

Ik hoop dat het werkt oplaatst geef ik minimaal beetje gas bij en is het weg net alsof hij zichzelf afstelt moch de video het niet doen hierbij de link naar youtube
 

Attachments

  • VID_20230524_094933_AdobeExpress.gif
    VID_20230524_094933_AdobeExpress.gif
    5.9 MB · Views: 3
Last edited:
De Agiliti 16+ heeft de benzinetank laag liggen. Daardoor moet de benzine opgepompt worden. Dit wordt middels vacuum gedaan. Als je de scooter voor het eerst start, kan dit fenomeen voorkomen. Weinig aan te doen, misschien slangetje vernieuwen als deze mogelijk poreus aan het worden is.
 
De Agiliti 16+ heeft de benzinetank laag liggen. daardoor moet de benzine opgepompt worden. Dit wordt middels vacuüm gedaan. Als je de scooter voor het eerst start, kan dit probleem voorkomen worden. Weinig aan te doen, misschien slangetje vernieuwen als deze mogelijk poreus aan het worden is.
Dankje voor je antwoord preeus slangetje lijkt me sterk heb hem pas een maand toch bedankt voor het mee denken
 
Back
Top