Er zit een Dellorto ECS op en een ECU.
Snap je nu waarom ik er niets van snap haha. Om gek van te worden.
exact hetzelfde probleem. Na 3 verschillende garages te zijn gegaan, ben ik vandaag langs een vierde scooter garage geweest. Meneer vertelde me dat ik met een andere vertanding max 55 km/u kan halen. Helaas bleek deze pas in januari weer op voorraad te zijn :/Beste allemaal,
Na jaren op een V clic snor te hebben gereden heb ik een aantal maanden geleden een Kymco Agility 50 gekocht. Het was de eerste euro5 versie welke mijn dealer verkocht. Wist ik veel wat euro5 in hield, maar och wat een gedoe om het ding het apparaat sneller te krijgen. Er zit een Dellorto ECS op en een ECU. Hij rijdt nipt 45 GPS mits ik wind mee heb en geen helling op rijdt want dan gaat hij net 40. Ook zitten er een paar dipjes in. Eigenlijk best gevaarlijk tussen de auto's!
Ik heb al wat dealers en de groothandel gebeld maar er is nog niemand die iets weet om de agility te ontgrenzen. Voor euro4 is er genoeg te vinden. Duurde het bij de Euro4 scooters een lange tijd voor er opgevoerd kon worden? Is er misschien iemand hier op het forum die tegen hetzelfde aan loopt?
HELP
Bij voorbaat dank
exact hetzelfde probleem. Na 3 verschillende garages te zijn gegaan, ben ik vandaag langs een vierde scooter garage geweest. Meneer vertelde me dat ik met een andere vertanding max 55 km/u kan halen. Helaas bleek deze pas in januari weer op voorraad te zijn :/
Bij één van de drie garages waar ik eerder was geweest, hadden ze geen enkele software die werkten met mijn Kymco.
1 monteur die ik sprak had Kymco gebeld en zei dat hij iets met een solenoid kon doen dan zou het ook wat vlotter gaan. Ook hangt er bij de euro5 kymco een uitlaat met katalysator. Een euro4 uitlaat zou ook al iets verbetering geven.
Krijgen de Nederlandse monteurs geen bijscholing of iets? "Uhhh vroeger deden we de rolletjes en veertjes vervangen". Ja duhh maar we leven nu in 2021 toch?
Technische beroepen zijn gewoon ondergewaardeerd en worden nog steeds niet fatsoenlijk betaald.Ja, maar of er ook animo voor is, is een tweede.
Een monteur moet niet alleen op het gebied van mechanica maar vooral ook op gebied van elektronica en de principes van microcontrolers goed op de hoogte zijn en blijven.Maar tegenwoordig moet je een allround monteur zijn om de nieuwe technologie te kunnen begrijpen.
Een werkgever die zijn werknemers waardeert, ze fatsoenlijk opleidt en fatsoenlijk betaald behoudt zijn personeel ook.En dat zijn meestal nogal dure cursussen waar de werkgever niet meer in investeert omdat het personeel na 2 jaar verder fladdert!
Ik heb op een webshop wel iets gevonden van een zogenaamde higher performance vertanding, die ook past op de Kymco. De vraag is hoe betrouwbaar zoiets isIk zou voorlopig maar wegblijven bij dit soort garages die zogenaamd dealer zijn!
De vertanding is bij nagenoeg alle Agility's gelijk.
Tenzij de maat van het wiel afwijkt, 12,14 of 16 inch...
De 12 en 14 inch zitten dicht bij elkaar qua primaire en secundaire vertanding, maar de 16 inch wijkt wel af.
Dit is echt klinkklare onzin!
Uitlaat met een katalysator bestaat al sinds het begin van de euro 2... en is niet veel verandert!
En met de luchtventielen (solenoids) kun je niet zomaar mee gaan rommelen omdat de zuurstofsensor (lambda) informatie doorgeeft aan de ECS-ECU-unit die op zijn beurt deze beide solenoids aanstuurt v.w.b. het lucht en brandstofmengsel.