Kwaliteit TNT Speedfight 2 voorvork

Status
Not open for further replies.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik heb een vraag betreft de TNT voorvork voor een speedfight 2.
Ik hoor van theoloefbromfietsen dat deze voorvork dus echt gewoon rommel is. Nou zit ik dus met een vervelend probleem, want ik heb een jaar geleden een speedfight wrc gekocht waarvan de velg helemaal krom staat. Nou was ik een paar maanden begonnen met me scooter op te knappen omdat ik zo meteen op me eigen ga wonen en dan moet die scooter in goede staat verkeren want dan heb ik geen zin continu aan dat ding te sleutelen. En heb ik hem al hard nodig voor me werk. Nou was ik bezig om de voorvork te demonteren en zag dat het rubber wat in de arm zat was helemaal krom en verrot. Nou kan ik dus ook niet meer met 100% zekerheid zeggen dan de vork zelf ook wel 100% recht is, dus daarom ga ik heel me voorvork vervangen.
Ik had al een 2ehandse gekocht en die is ook niet echt meer goed.
Nou vroeg ik me af of dat TNT voorvork van goede kwaliteit is, want ik wil wel goed en zo goedkoop mogelijk spul hebben. Is die TNT net zo goed als orgineel of is het echt rotzooi.
 
Advertisement - register to remove this

is de schokbreker nog wel goed dan? de meeste SF2 vorken zijn wel goed , beter dan sf1

ook kun je even controleren of de assen allemaal 100% recht zijn.

meestal als het wiel scheef staat is dat of de schokbreker of het zijn de assen.

die TNT voorvork is als het goed is alleen maar je kroonstuk alsware , daar kan weinig slehct aan zijn , mja , die zijn std ook wel goed.
 
Ja de schokbreker (eigenlijk demper) ziet er nog steeds zeer goed uit. Redelijk nieuw dus.
De vooras lijkt een klein beetje heel lichtjes krom te zijn.(dus heel die zijdrager kan vervangen worden) Ik had ook al nieuwe assen liggen die ik al besteld had. Dus had er een nieuwe as in gestoken maar waar de as in gaat is helemaal krom. Maargoed jij zegt dat die tnt kroonstuk goede kwaliteit is? Zo ja dan ga ik die maar erbij bestellen. Is goedkoper dan de orginele.

Melf bedankt voor je goede hulp. Zijn maar weinig mensen die zo actief meehelpen bij elke post.

Voorvork word bij deze helemaal vervangen. Nieuwe assen had ik al liggen.
 
Misschien heeft het er niets mee te maken, maar je zou 2dehands een Vivacity voorvork kunnen kopen.

Je garantie van de Speedfight is toch al verlopen nietwaar?
 
zijn er dan veel problemen met de voor vork van een speedfight 1 of 2?
zo ja welke dan wel?

2 wat minder , deze is al wat aangepast , maar bij SF 1 waren er vaak problemen met de schokbrekers en de armen , ik heb dan ook heel wat schokbrekers en armen vervangen bij SF1

ook bij SF2 blijven de schokbrekers een probleem , ik zet er zelf gewoon imitatieschokbrekers op van zo'n 35 euro , die werken best goed :)

het is ook zo dat de SF1 een andere lengte schokbreker heeft dan een SF2 , die van SF1 is 270mm , die van SF2 260mm
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top