Kwaliteit piaggio zip

LiamJM

Well-Known Member
Ivm rare opmerking topic
re-open ik een nieuwe met mijn bedoeling.

Hallo,

Is er iets mis met de kwaliteit van een piaggio zip 45kmh nieuw?
Ik hoorde iemand zeggen dat ie bagger is?

Mvg,
Liam
 
Advertisement - register to remove this

Bij mijn weten rijden de zipjes perfect. Je kan er ongeveer frituurolie ingooien en ze rijden nog! Meerder van mijn vrienden hebben er 1 en ik vind het heerlijk rijden! Het enige minpunt is inderdaad de benzinemeter, alhoewel die er wel opzit alleen gaat die gewoon branden als hij bijna leeg is. En een klokje zou handig zijn!

Ook vind ik het handschoenen kastje enorm handig!!
 
Bij de nieuwe zip hebben ze wel gebruik gemaakt van "goedkopere" lagers.
Laat je de brommer origineel (cilinder) niets aan de hand.

Monteer je bijvoorbeeld een DR70 loopt de kooi vaak snel kapot.


Verder is er imo niets mis meet een zip
 
ik heb een 2 takt zip met sp kappen, lekker goedkoop en ziet er tof uit en hij rijdt als een zonnetje, vooral nu die ontgrenst is......trekt lekker op en een top van ongeveer 65 op de teller.

enige minpuntje is dat mn benzinelampje vrij snel stuk was en er aan de onderkant iets rammelt....deze 2 dingen heb ik allebei laten repareren en zijn nu weer allebei kapot ( mn scooter staat op dit moment bij de dealer ) ik hoop voorlopig voor de laatste keer.

ik heb vroeger een kymco dj gehad en ik vind die eigenlijk wel goed te vergelijken met de zip...klein, snel en wendbaar....lekker scootertje gewoon, alleen ziet de zip er een stuk beter uit dan de dj maar goed das ook ruim 10 jaar geleden.
 
Zip 2000:

Meestal 4 takt.
Luchtgekoeld.
Normaal dubbel armige voorvork.
Korte grijze vleugel.
Grotere Luchtfilter.
Grijze velgen.
Chinese kwaliteit, maar alsnog gewoon goed!
Koelkappen en een waaier op je vliegwiel, deze hoor je vaak zoemen.
Geen temperatuur meter.
Kortere vertanding.

Zip SP:

2 Takt
Bestaat geen snor versie. (die je uit winkel kunt halen)
Watergekoeld.
Kappen zijn anders. (SP voorkap, SP vleugel, waterpomp, etc.)
Vleugel is langer en zwart.
Mono-Voorvork.
Zwarte SP Velgen.
Waterpomp en radiateur.
Temperatuur meter.
Langere vertanding.
 
het enige verschil qua uiterlijk tussen mijn zip en een zip sp is de voorvork en het temperatuurmetertje....is dat nou bijna 1000 euro waard? ik vond van niet....

maar moet wel eerlijk bekennen dat ik best een 'echte' sp had willen hebben achteraf gezien, ik zag die ik nu heb gewoon staan en ging voornamelijk op de buitenkant af en heb hem meteen gekocht......maar zown monovork met zown dik remblok erop ziet er wreed uit, dat vind ik tof aan de sp en is het enige wat ik aan mijn zip ac zou willen veranderen.......die lelijke stickers op de sp zou ik er meteen afhalen, gewoon alles zwart.
 
Back
Top