KTP Streetmagic

Status
Not open for further replies.

-arthur-

Suzuki TL1000R
KTP STREETMAGIC​

na dat ik mijn aerox had afgerond was ik niet blij, de kriebels om op zondag middag en avond te knutselen aan de scooter bleef.
maar dit kon nauwlijks meer aan de aerox dus besloot ik wat nieuws te beginnen.

hier een foto van de Aerox:
aerox%20klaar.JPG


Vaak had ik al streetmagics gezien, en was eigenlijk al snel verkocht toen ik me wat meer ging verdiepen in een streetmagic.

Deze is er dan ook gekomen maar de staat van de street was niet al tegoed. Hij zou compleet zijn maar de helft van de onderdelen die erbijzaten waren zogoed als onbruikbaar om een mooi en strak project neer te zetten.

Uiteidenlijk heb ik besloten om alleen het frame, voorvork en velgen te gebruiken van de gekochte street.

de street zoals ik 10 min. thuis stond:
schroot.JPG


de 13'' bling bling appie sr rims :W
sr%20rims.JPG


de minarelli ophanging voor streetmagic (die ik niet meer gebruik)
mina%20subframe.JPG


vervolgens ben ik niet echt super met de street bezig geweest, dit was omdat ik druk was met school en de aerox nog mee moest naar sommige evenementen en daar dus ook nog wat tijd in ging zitten.

Vervolgens zag ik op een motor site een radiale rempomp, die ik zonder te denken heb besteld :w na hem getest te hebben op de aerox was ik er wel blij mee, en ligt ie te wachten op de streetmagic.
DSC01967.jpg


deze is later nog iets aangepast, er zit nu namelijk een kleiner reservoir op dan er standaart opzat/zit. (foto van nog op de aerox)

rempomp2.JPG


vervolgens kwam ik met Ron (knuckle) in contact, die mij graag een zeer exclusief kapje aanbood.
Dit liet ik geen 2e keer zeggen, en na een tijdje contact te hebben gehouden met ron via pm en E-mail ben ik afgereist naar het zonnige braband waar het altijd gezellig is.
Daar aangekomen de street van hem met grote ogen staan bewonderen.
Alhoewel ik om 10 uur al zei dat ik naar huis wou schoot dat niet echt op, ron bleef maar boeiende verhalen vertellen en uiteindelijk was ik om kwart over 1 snachts thuis :rolleyes: (verder heb ik een hoop opgestoken van hem en een zeer leuke avond gehad)
Uiteindelijk met aardig wat pretspul naar huis gegaan.

Bijvoorbeeld de streetmagic kap die door Ron zelf gemaakt is, en weegt maarliefst 1300 gram :eek:
kapje%201.JPG


strakheid :D
kapje%202.JPG


en nog eentje dan
kapje%203.JPG


bij de kap hoord natuurlijk ook het nodige bevestegings matiriaal, wat er zoals alles zeer goed uitziet !
bevesteging.JPG


dan de montage op de street.
bevesteging%202.JPG


Toen kon ik het natuurlijk ook niet laten om de kap erop te zetten en een foto voor jullie te schieten :*
kapje%20proef.JPG


zoals de street er op de foto bij staat zoiets moet het uitendelijk worden, de voorvork word verlaagt en ik hoop dat het subframe/ophaning zo snel mogelijk gelast word.

Ook heb ik ron ze ouwe radiateur overgenomen, met een ECHTE carbon ophanging. Ook hier zit al het bevestegings materiaal erbij
radiateur%20+%20ophaning.JPG


Van bart een braking remklauw overgenomen (heeft tijdje op de rox gezeten)
braking%20klauw1.JPG


Ook de voorvork is ingekort, om al het gezuer van inkorten te verkomen heb ik besloten om de poten simpel vast te lassen.
Waarom zou je veel moeite doen als je vering na het inkorten als nog bijna niets is ?

voorvork.JPG


nu de voorvork een feit is kan er gekeken worden hoe het subframe gelast dient te worden, hier ook weer even een foto voor het id. Zoals je ziet is de ''knuckle'' kap al erg strak in de primer gespoten dooe mezelf :W

kapjeprimer%201.JPG


Na lelystad 2005 heb ik van mattie erik zijn achterveer over genomen van zijn Zip SP die op lelystad tezien was.
Een heuze Malossi RS24/10, die is zeer nette staat is:

Malossi%20RS-2410.JPG


Malossi%20RS-24102.JPG


hiervoor moet er wel het een en ander worden aangepast, maar daar zie ik niet echt tegen op ;)

bij me broer op zijn werk eens hard aan het lassen gegaan met de street, na veel kijken en neer zetten kwamen we tot het volgende, simpel 1 plaat naar achteren die door een opstaande word ondersteund, en aan alle twee de kanten nog iets ruimte van het blok :W

opbouw%20street.jpg


na een hele avond flink beunen, borgen, slijpen, schelden, aanpassen nog eens aanpassen toch een tevrede gevoel erbij :D

street%20op%20poten.jpg


Ook heb ik het standaart kappen set (wat je een set kan noemen) in de primer gezet, omdat ik denk met bijde setjes ga rijden (iig worden ze alle 2 gespoten)

kapjeprimer%202.JPG


daarna even de street wat inmekaar gezet en met bijde setjes een foto gemaakt

standaart%20kapjes.JPG


knuckle%20kapje.JPG


ik ben erachter gekomen dat de ophaning van de RS24/10 te slap is voor gebruik, dus deze moet nog even steviger gemaakt worden. Ook ben ik tot de ontdekking gekomen dat het blok nog redelijk zakt als je op de street gaat zitten. dus de ophanging word ook nog een paar cm lager.
Waardoor het blok aan de voorkant iets hoger komt te staan.

dit probleem van hierboven is al opgelost :D k zat later te denken: waarom geen blokje onder de veer, dan hoef ik de bovenkant niet aan te passen 8P LMFD !!

******************* foto houden jullie te goed *******************

Het balhoofd draaide ook niet helemaal super soepel meer, dus voor de handigheid maar een nieuw setje lagers/ringen gekocht bij mbv scooters.

balhoofdlagersetje.JPG


Ook meteen een kiesler spatbord mee genomen, aangezien ik deze vrij lang vind heb ik hem alvast afgetekend op de kap........... (en is al ingekort) Waarschijnlijk laat ik over het spatbordje een carbon vel trekken, maar dat weet ik nog niet zeker

kieslerspatbord.JPG


planning tot nu toe:
- ''race'' kuip is bij de spuiter.
- morgen gaan de velgen weg.
- volgende week ergens nog stukje lassen om subframe steviger te maken
- ophaning RS24-10 versterken.
- na genemuiden gaat het blok van de aerox onder de street.
- op naar speelmansplaten !!!!!! (helaas ala beun en met lelijk frame)

ik houd jullie op de hoogte :*

update

de voorderingen schiet redelijk op. tot de ontdekking gekomen dat er bedrijfjes waren die kapjes en ander soort onderdelen in carbon, hout en dat soort matirialen.

nu leek het me wel weer eens appart om dan weer eens me velgen een special tintje te geven, natuurlijk hiervoor had ik me aerox velgen compleet gepolijst maar nu de halve wereld dat heeft moet je toch weer wat verder kijken.........

kijk en geniet:

carbon%20rims%201..JPG


carbon%20rims%202.JPG


ook is me pak nu al ruim anderhalve week bij de spuiter 8P en eindelijk kwam ik er vandaag en ging net de lak erop, helaas tot mijn grote spijt was de kap niet op alle punten lekker strak.
Na de blankelak laag zouden we ff kijken of het nog steeds een drama was (neeh viel erg mee)
helaas was dat dus wel het geval, morgen word de kap totaal strak gemaakt en komt er weer een nieuw laagje verf overheen.

Ook op de foto's is de kleur niet helemaal duidelijk, de basis wel maar de parelmoer niet. iig in de zon komt er een mooie violette waas overheen :#

picca's:

Knuckle%20kapje%20kleur%201.JPG


Knuckle%20kapje%20kleur%202.JPG


op deze foto is goed tezien dat het kontje niet super is:

Knuckle%20kapje%20kleur%203.JPG


tot de volgende keer :*

update

kap is inmiddels gespoten en ziet er best appart uit.
kleur%201.JPG


mocht het zonnetje er schuin opvallen komt er toch wel een vreemd kleurtje opzetten 8P en uit juist recht in de zon is de kap limoen groen
kleur%202.JPG


dat ie nu wel strak is:
kleur%203.JPG


street weer ff inmekaar gezet:
SMP%201.JPG


toen toch maar nog wat aanpassen aan het subframe, waarom niet nog even een dwars buisje ertussen ? na een weekje wachten maar met me broer gaan lassen.
En meteen het frame weer ''netjes'' een kleurtje gegeven
sub-frame%20klaar.JPG


ook zijn we de veerophaning niet vergeten, die sirieus gewoon echt TE slap was :X
hier simpel 2 plaatjes opgelast en zit nu als een huis... (bijwijze van spreke)
veerophaning.JPG


zo staat het frame er nu even bij:
frame%20kaal.JPG


ook van de week 2 mooie clipons gehaald :D helaas moesten de bussen die erin zaten nog 2.225mm groter worden, dus me broer zou dat wel even draaien op werk, ik kan je vertellen dat is een drama geworden. Er moeten nu compleet nieuwe bussen inkomen :haha: iig komt het wel goed.
Verder wil ik volgens weekend rijden op de street (scooter weekend speelmansplaten)
Maar ik kan de aerox pas maandag uitmekaar halen......

grote beunweek opkomst :evil: k houd jullie op de hoogte
:*
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heel erg vet :)

JE rox was/is vet deze word ongetwijfelt net zo.

ik spreek je man




1e post :W


greetz

/edit/
5 sterren gegeven dubbel en dwars waardt :W
 
Word weer erg mooi :) Na die aerox kan je nu natuurlijk ook niet meer aankomen met n half project dus ;) Gaat de aerox met n standaard blokje de verkoop in ofzo? of hou je hem wel.

Succes met alles.

grtz
 
Te vet projectje Arthur :love:

Enne vind die ene achterkap echt super :), succes ermee en hoop dat die net zo vet wordt als je rox

ook 5 sterries :*
 
zeer netjes dit;), optisch blijft tog een van de meest mooie dingen om te tunen, ga je er ook een styl aan geven of word t een eigen gmaakte stijl?

Sven
 
Whoow Arthur wat een vet project..

Ik wist al een beetje waar je mee bezig was maar het is nog mooier dan gedacht :love:
 
Ziet er zeer goed uit :W,

Maar je kan je rs24/10 ook nog strakker draaien zodat die minder veert.

Maar ik denk niet dat je "subframe" het gaat houden, kan je niet beter koker profiel gebruiken, maar voor hetzelfde geld gaat het wel goed :p
 
Goed bezig zou ik zeggen :) De aerox was al super geslaagd, dus ik veronderstel dat deze nog geslaagder wordt :p
 
Arthur... lang niet gesproken:D

Je bent lekker bezig zie ik, word een mooi en net ding, net zoals je rox.
hopelijk kunnen we meeten @ smp

huib.......
 
Arthur,

Hij word echt superstrak, maar dat wist je al. Ik vind het alleen jammer dat het carter, bij de Cilinder zeg maar naar 'beneden' hangt.

Maar het resultaat zal er vast niet om liegen.

Spreek je! :*
 
Ziet er nu al top uit, en de ideeen zijn zeker niet mis.

Wel vind ik net als erik. dat het blok ietsje meer mag kantelen, maarjha smaken verschillen.

Ik blijf hem volgen -:-
 
Ziet er goed uit knul ;) Wist al een beetje hoe hij eruit zou komen te zien, maar nu ik dit zie kan het niet anders dan een Super project worden :D

groeten Naas
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top