KTP Optic Rox

-arthur-

Suzuki TL1000R
yamaha aerox R stl optic rox
stl.jpg


het begon als toen ik een jaar of vijftien was en k was hard op zoek naar een scooter .
het maakte opzich niet veel uit voor voor als ie maar groot was : aerox, beta, runner oid.
na veel zoeken door heel ned. naar een mooie tweedehans kwam ik in de buurt bij mij in een motorzaak waar me pa wel bekend is ... dus ff een praatje en toen kwam het :weten jullie nog een scoot zaak in de buurt ? en een gesprek volgde en het kwam erop neer dat hun nog een scooter van de dochter van de eigenaar hadden staan die verkocht werd.
dus ik dacht meisjes:Z dat word niet... maar het was een aerox R (zwart dus de gene die ik eigenlijk erg graag wou.... met een beetje na denken en praten toch maar gekocht

het_20begin_202.jpg


na een tijdje onbegrenst gereden te hebben vond ik het mooi geweest.
ik wou niet snel maar mooi zijn. dus ik begon wat dingetjes te kopen:
-witte knipperlichten
-motorkit achterspatbord
-yamaha zadelhoes

ook motoriche wou ik niet helemaal achter blijven dus kocht een yasuni R

de_20beste_20aerox_20kant.jpg


ook had ik al gouw een bcd voorlicht want die had mijn broer nog liggen van zijn oude rox

mooi.jpg


toen werd mijn carterkap en voorkap gepikt dus reed ik een tijdje met aprillia deksel de rest was al weer gouw vervangen door nieuw dus ook het bcd unit
ik heb toen metheen de roosters wit gespoten en extra roosters gemaakt te hoogte van de toeter

nieuwe_voorkap_enz.jpg


roosters dicht bij

roosters_20boven.jpg


ook heb ik een R uit mijn accu kapje gevreest

accu_201.jpg


accu2_20.jpg


accu_203.jpg


ook kwam de motorkit wieldoorgange deze kant op

dsc01696.jpg


toen werd het toch wel eens tijd om me velgen te spuiten
velg inm primer

velg_20in_20primer.jpg


achter al wit en voor primer

achter_20wit_20voor_20primer.jpg


achter+_20banden_20letters.jpg


met de setup bleef het ook niet stil er kwam nog

- malossi multivar
- malossi v-snaar
- polini koppeling

ik had de kaartjes al een tijdje liggen voor het scooter weekend in lelystad. dus besloot maar ff wat spullen te kopen voor me aerox
- cross stuurtje
- andere rempotdeksels
- aluminium voete plaatjes voor bijrijder
- sebac gasveer 330 mm-:-
- zwarte z-kappen
zo was me rox net voor lelystad

iets_20voor_20lely_202.jpg


iets_20voor_20lely.jpg


en daar waren we dan

lelystad1.jpg


lely2.jpg


op deze meeting heb ik een 17.5 mm dell orto gekocht

toen we weer terug waren was me R op me achterkap kapot gegaan dus dan maar alle originele eraf
en besloot een eigen voorkap te maken.
dit is het geworden en zo is ie nog steeds, mischien dat ie wel anders word

voorkap_20nu.jpg


na de hand was ie zo

en_20toen_20was_20ie_20zo.jpg


en_20zo_202.jpg


na een tijd zo gereden te hebben was ik toch maar van plan me binnenkappen te laten spuiten
- binnenschild
- accukapje (nieuwe)
- opstaande randen van voetenplaat
- kapje onder zadel
- frame nummer plaatje

binnenkappen.jpg


binnenkappen_202.jpg


ik had al een paar mensen een monoseat zien maken op fora's dus dacht ik dat kan ik ook

monoseat_201.jpg


monoseat_202.jpg


tot zo ver ben ik gekomen, want ik kon bij koopmans tuning een kiesler monoseat kopen dus heb ik dat maar gedaan
zo kreeg ik hem geleverd

kiesler_20wit.jpg


en zo werd ie

kiesler_20zwart.jpg


nu had ik zo goed als alles zwart wit behalve het zadel was nog zwart/grijs.
na een tijd zoeken op internet vond ik het zadel dat ik zocht, ik had hem namelijk al gezien op lelystad maar toen dacht ik niet na en kocht ik hem niet.
dit is hem dan

zadelhoes.jpg


toen ik ff met me oom aan het praten was vertelde hij mij dat je ook delen kan polijsten dus zo gezegt zo gedaan.
carterkap ontdaan van verf laag

carterkap_20geschuurd.jpg


en na een tijd polijsten werd ie zo :~

carterkap_20klaar.jpg


ook het koelhuisje kreeg een buurt en het slakkenhuisje werd wit

roosters+huis_2025-12.jpg


ook zag ik op lelystad en op sommige perso's een padock stand dus ik dacht dat moet ik ook. en na een tijd zoeken en mailen tog gevonden

kundo_20padockstand.jpg


waterkant_202.jpg


eindelijk weer me onderkap erop.
k heb 2 roosters gemaakt maar dat kan je goed zien op de foto van koelhuisje

voorkant.jpg


links_20achter.jpg


aerox@padock_209-12.jpg


ook heb ik nu een malossi MHR delta cluch

ik keek wat rond op s-f bij vraag en aanbod daar stond een jollymoto 50cc dus ik dacht jolly 50*D toen ik aan kwam in almere bleek het dus gewoon dat het een jolly 50/70 was dus voor mhr 50 ofzo. maar ik was altijd al verliefd op een jolly dus waarom ook niet en de prijs was ook niet mis O-)
de eerste dag

aerox+jolly_2025-12.jpg


na een weekje rijden ermee dacht ik uhmmm die demper kan je toch ook wel polijsten :w na een half uurtje polijsten was dit ook weer gerealiseert

jolly_20gepolijst.jpg


dit zag er opzich erg nettjes uit
maar toch houd ik niet zo van die aluminuim dempers 8P dus waarom niet me yasuni demper erop maken.
het enige wat gedaan moest worden is een gat boren in de flens ... dit was dus niet hele maar waar de boutjes staken er wel doorheen maar tegen de flens aan dus met een vijl heb ik wat ruimte gecreerd

eindstuk_demper.jpg


en toen ie erop zat

jolly_20met_20yasuni_20demper.jpg


zoals je ziet zijn me velgen nu opgeschuurd dit is omdat ik ze zelf weer zou spuiten maar meeting ter aar komt eraan en daar wil ik wel heen dus heb ik ze tijdelijk weer even erop gezet
samen met een braking remschijf.

ook heb ik maar eens traanplaatjes aan geschaft

traanplaat.jpg


voorkant7.jpg


zo staat ie er nu bij.

me setup is nu zo

jollymoto
malossi multivar
malossi halfpouli
malossi keflar beld
malossi MHR delta cluch
dell' orto 17.5 mm

klein maar fijn :rolleyes: mischien dat de setup nog word uitgebreid maar als ik een 70 wil bv. dan wil ik ook alles perfect dus geen DR maar een MHR
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Juist looking good mang :p Ziet er erg strak uit... Wel erg veel stickers..

Nu motorisch nog, en je krijgt van mij 5 x * ;)
 
Ik bekeek hem ook op scooterbase vaak, echt een heel erg netjes ding :W

Polijsten is goed gelukt , met polijstmachine gedaan?
 
Zeker een stoere Aerox, de variatie aan stickers maakt hem speciaal en de kleuren combinatie past er exact bij..

Echt stoer en goed gedaan..goed werk :)
 
heej vette zadelhoes, die krijg ik ook van een kerel uit belgie opgestuurd:W zeer vette scoot check mijn project ook ff mzzls
 
*update* ik heb net ff alles afgemaakt als er weer vorderingen zijn horen jullie dit metheen

ps. nog bedank voor alle positieve reacties
mzzls polak
 
Woooow ziet er goed uit :)
Kvin Rox's persoonlijk helemaal niets, vooral de koplampen niet.Maar die van jou ziet er errrug netjes uit!
 
Back
Top