krukaslagers + zuiger vervangen

Erwin280

Well-Known Member
Hey

Ik moet me zuiger en me krukaslagers vervangen hoe duur is dat ong. als je het blok naar een scooterzaak brengt. gemiddelt. Search leverde niks op
 
Advertisement - register to remove this

Als je het zelf doet een euro of 50/60.

Laat je het doen dan ben je al gauw een paar 100 euro kwijt. Maar dat verschilt nog al per dealer en ik kan niet voor jou dealer bepalen wat het gaat kosten. Dus er last nog maar een ding en dat is even: ga langs je dealer.
 
zit je nog vrij goedkoop, veel dealers rekenen er al snel een uurtje of 4 voor.
Nou reken maar uit 4x50, en dan nog de nodige onderdeeltjes erbij, denk dat je wel op €300,- minimaal uitkomt.

Maargoed er zit gewoon heel veel verschil in per dealer, waar woon je trouwens?
 
Ik woon in amersfoort. Heb de onderdelen zelf al ze aren 50 euro bij elkaar maar ik zit er over te denken het zelf te doen vriend van me werkt in een garage dus die zou me mee kunnen helpen alleen nog wat vraagjes als je je blok eraf haalt dan wil ik ook mijn koelvloeistof verversen. 1 Wat voorn koelvloeistof moet er in. En iemand misschien nog tips over het vervangen. 2 Ik bedoel dan in wat kan moeilijk gaan en hoe maak je eht makkelijk en zo. 3 Blok eraf halen lijkt me niet zo heel moeilijk?

4 oja zitten er trouwens nog andere vloeistoffen in die je kan verversen of onderdelen die binnekort zoizo al vervangen moeten worden want dan wil ik dat ook maar gelijk doen. De teller staat op bijna 13.000
 
1. gwn koelvloeistof maakt geen reet uit.
2. Koelvloeistof op vangen nieuwe vloeistof erin als alles er weer op zit, scooter starten met koelvloeistof dopje open en ff stationair laten lopen voor ontluchting.
3. Blok eraf halen is echt makkelijk. Er zit een bout door je subframe en je blok heen die maak je los en alle slangen die naar je blok gaan. Dan haal je je blok eraf.
4. Ik zou persoonlijk ook ff de vertandingsolie verversen. Zit achter je blok bij je wiel in de buurt. Je moet de ouder eruit halen en dan nieuwe halen vraag aan je dealer voor goede ik neem altijd castrol.

ps en als je je zuiger gaat vervangen de binnerand van je cilinder een beetje insmeren met een beetje 2 takt olie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

En je zou je naaldlager kunnen vervangen maar is denk ik niet echt nodig.
 
wat is een naaldlager precies? :P

vervangen

naaldlager
vertandings olie
koelvloeistof
zuiger
krukaslagers

verder niks

hoeveel L vertandingsolie en koelvloeistof zou ik ong. moette kopen
 
ik heb mijn kale blok ooit eens naar de dealer gebracht
kaal blok heb ik het over blok met cilinder eraf. koelingskapje ontsteking enzovoort eraf. en vario eraf
zo naar de dealer gebracht en de krukaslagers laten vervangen
ik was 125 euro kwijt montage. lagers en kleinmateriaal
 
Erwin280 said:
wat is een naaldlager precies? :P

vervangen

naaldlager
vertandings olie
koelvloeistof
zuiger
krukaslagers

verder niks

hoeveel L vertandingsolie en koelvloeistof zou ik ong. moette kopen

Naald lager is het lager dat zit tussen de drijfstang van je krukas en je piston pen:)

Voorbeeldje:
naaldlager_1e.JPG

En die gaat om je pistonpen heen
zuiger%20+%20pistonpen.jpg

Dat is je pistonpen en dat onderste deel is je drijfstang:)
Lager komt dus in dat rondje in de drijfstand, en om je piston pen.
 
Erwin280 said:
hoeveel L vertandingsolie en koelvloeistof zou ik ong. moette kopen
Vertandingsolie hoef je in principe nooit te vervangen (Alleen als je vertanding aan revisie toe is), maar het staat volgens mij ook bij het vulgaatje (0,2L ofzo) als je het toch wilt doen....is overigens wel een stuk duurder als normale olie.
Koelvloeistof zal niet meer als 2L zijn....tenzij je een giga reservoir hebt.
 
crazybond700 said:
Naald lager is het lager dat zit tussen de drijfstang van je krukas en je piston pen:)

Voorbeeldje:
naaldlager_1e.JPG

En die gaat om je pistonpen heen
zuiger%20+%20pistonpen.jpg

Dat is je pistonpen en dat onderste deel is je drijfstang:)
Lager komt dus in dat rondje in de drijfstand, en om je piston pen.


Okee bedankt voor de uitleg ik zal dat ook maar gelijk vervangen. Eigenlijk stom dat dat niet gelijk bij de zuiger zit.
Vertandingsolie doe ik ook maar gewoon, ben nu toch bezig. :)

Nog ff een vraagje hoe kan dat naaldlager om je piston pen omdat de piston pen nu precies in de zuiger kan. Denk niet dat dat past?
 
Nog ff iets wat voorn bougie gaat er in een sr2000 (morini )
Want ga ook gelijk een ciliconen bougiedop halen met nieuwe bougie en als het goed is zit er nu een verkeerde bougie in.
 
b staat voor 14mm
c staat voor Hex size 5/8
p staat voor projected isulator

Dan heb je nog R dat is eentje die onstoort is, wat bv handig is als je digiteller gaat flippen.
HS=korte schacht
ES=lange schacht

En een getal voor de hitte graat tussen de 2 en de 11
 
Last edited:
Back
Top