Krukas vast na splitsen...

Status
Not open for further replies.

psycho

Well-Known Member
Hallo Allemaal....

Sinds kort heb ik een nieuw blokje voor mijn neo's.
Nou ging het splitsen van het oude blok zonder problemen,
en het in elkaar zetten van het nieuwe wat moeilijker.
Alleen nu gaat mijn krukas erg zwaar, en zodra ik 1x kick zit hij vast.
Hoe kan ik dit oplossen(het liefst zonder wéér te moeten splitsen).

Ik heb zelf t gevoel dat mijn kering iets te ver zit(of kan het daar niet aan liggen)?
Is deze er uit te krijgen zonder te splitsen, of gaat dat op geen enkele manier lukken?
 
Advertisement - register to remove this

gewoon de moer aan de variokant en aan de ontstekingkant erop en even een klopje aan de variokant geven met een kunstofhamer , gaat ie dan niet licher nog even een keer en soms ook even de vliegwielkant proberen , de as staat waarschijnlijk niet in het midden................
 
Een as staat altijd in het midden. Of je er nou een ram op geeft of niet.

Loopt er niet ergens iets aan oid? Je bent niet de eerste die een bus achter zn vario vergeet te plaatsen.
 
Originally posted by Xander
Een as staat altijd in het midden. Of je er nou een ram op geeft of niet.

Loopt er niet ergens iets aan oid? Je bent niet de eerste die een bus achter zn vario vergeet te plaatsen.
8P hoezo een as staat altijd int midden, naar mijn weten en mn ervaring moet je een as juist altijd centreren.
 
Originally posted by evo racer
8P hoezo een as staat altijd int midden, naar mijn weten en mn ervaring moet je een as juist altijd centreren.

Naar mijn weten slag je de lagers juist evenwijdig aan elkaar. Daarom hoor je ook een klik als je het doet. Zet maar eens links en rechts druk op de gelagerde wielen van een skate, exact hetzelfde. Als je de klik hoort staan ze evenwijdig en heb je de minste slijtage.

Of ga je beweren dat een krukas speling heeft om heen en weer te zwabberen tijdens het rijden? (als dus alles goed warm is)
 
hoezo klik, op de as zit gewoon een opkant waar de lager tegen komt , als je daarna je as in je carter zet en hij loopt stroef moet je hem gewoon paar tikjes geven en klaar is kees.

anders ga je het ff heel moeilijk uitleggen ofzo 8P:)
 
Originally posted by evo racer
hoezo klik, op de as zit gewoon een opkant waar de lager tegen komt , als je daarna je as in je carter zet en hij loopt stroef moet je hem gewoon paar tikjes geven en klaar is kees.

anders ga je het ff heel moeilijk uitleggen ofzo 8P:)

Als je niet meer dan dit kan posten kan ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat je weinig ervaring met lagers hebt. Krukas in het midden tikken. 8P
 
Originally posted by Xander
Als je niet meer dan dit kan posten kan ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat je weinig ervaring met lagers hebt. Krukas in het midden tikken. 8P

hieronder staat net hezelfde als ik bedoel en dat is gewoon de juiste manier,, ga nou maar ff visjes bakken,, de gemiddelde forumer gaat nie naar de unief he, zekerheid grenzende waarscheinlijkheid 8P :'( 8P

QUOTE]Originally posted by melf #50
gewoon de moer aan de variokant en aan de ontstekingkant erop en even een klopje aan de variokant geven met een kunstofhamer , gaat ie dan niet licher nog even een keer en soms ook even de vliegwielkant proberen , de as staat waarschijnlijk niet in het midden................ [/QUOTE]
 
Ik zeg dat je je lagers exact evenwijdig moet slaan. Centreren is echt bullshit. Leuk een as die onder het rijden van links naar rechts in je carter springt. 8P

Edit: Maar whatever mister "ikblaateeneindinderondtemaarweeteigenlijknietwaarikoverpraat" 8P

;)
 
Je krukas zal nooit naar links of rechts kunnen springen Xander, dat weet je net zo goed als ik.

Je moet de lagers gewoon goed op de krukas krijgen.

De truc is alleen, de lagers IN het carter net zo soepel te laten lopen, als dat de lagers BUITEN het carter OM de krukas doen......, dat noemen ze hier "centreren".
 
Originally posted by Sander

De truc is alleen, de lagers IN het carter net zo soepel te laten lopen, als dat de lagers BUITEN het carter OM de krukas doen......, dat noemen ze hier "centreren".

Ja dat was duidelijk denk? Het ging er even om waarom een krukas niet soepel kan draaien na montage.

@Evo blaat: :L
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top