This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Krukas vast in kleine carterdeel

Rem0n

Well-Known Member
Ik zit dus met een probleem.. heb me carters uit elkaar.. alleen zit die krukas nog vast in t kleine carterdeel.. Heb echt alles al geprobeerd.. Opgewarmd, met een hamer gemept, met benzine..Alles :O

Iemand die zo aardig is om mij ff te helpe?

Ik pak een gasbrander, op de heetste stand, dat er dus veel gas uitkomt.. en de vlam doet een soort van suisen, dan draai k rondom de krukas bij het carter waar dus de kering zit, en aan de andere kant om. Dit in een heel sloom tempo, 2 mins lang ongeveer zodat je van 50 cm afstand de warmte op je gezicht voelt.. en dan met een rubberen hamer proberen eruit te tikken/slaan.. Werkt niet

je moet de brander niet op de hoogste stand zetten op een carter , maar wel langer..

het is beter om het geleidelijk warm te laten worden en niet met een megavlam..

vroeger werkte ik met een brander ,nu niet meer ,maar toen duurde het wel 5 minuten iig.. (per kant)

en voor het in elkaar zetten moet je zeer zeker geduld hebben , want als het carter niet warm genoeg is en je zet het lager erin en hij komt maar tot halverwege heb je een probleem , dan zit ie meestal vast , en dan pak je m alleen maar los door m eruit te slaan ,en dat wil je niet. en omdat het lager dan in het carter zit word die dus ook warm en word het nog minder.

dus beter iets te warm dan net niet warm genoeg

Het lijkt ook of die al vrij snel warm is, en dat die dan niet meer warmer worden zal. Toen ik voor het eerst een ciao blokje uit elkaar haalde dacht ik ook van waarneer komt die nou, het moet toch super warm zijn. Maja nog eventjes wachten en de krukas vloepte er zo uit