[krukas plaatsen] centreer probs, need help

Joost@aerox

3BR Tuner
mark@typhoon, boyd, en ik hebben dit weekend in mijn scoot een doppler asje gelegd. is allemaal goed gegaan, zit er in.
alleen nu hebben we een probleem:
het centreren wil niet lukken. we hebben eht carter verwarmd, en geslagen emt rubberen hamer maar hij verschuifd gewoon niet?
hij moet nog 1 mm naar de variokant toe. je ziet dat hij daar heen moet,en met een voelertje zie je het ook. plus dat hij stroef loopt...
wat doen we fout? harder beuken?
 
Advertisement - register to remove this

Psycho ik weet niet precies hoe je het gedaan. Ik geloof dat je eerst de lagers op de krukas hebt gezet. Dan is het een kwestie dat de lagers goed en recht in het carter moeten zitten, als je goed kruislings de bouten aandraait moet dit geen probleem geven. Anders even warmmaken en ontspannen door links en rechts een paar tikkies. Als hij stroef blijft lopen zit er niks anders op dan opnieuw te beginnen. En ik hoop niet dat je het via de scootin methode hebt gedaan (lagers eerst in carter) want dan kan je ook opnieuw beginnen (met nieuwe lagers).
 
Originally posted by 46:TheDoctor
Psycho ik weet niet precies hoe je het gedaan. Ik geloof dat je eerst de lagers op de krukas hebt gezet. Dan is het een kwestie dat de lagers goed en recht in het carter moeten zitten, als je goed kruislings de bouten aandraait moet dit geen probleem geven. Anders even warmmaken en ontspannen door links en rechts een paar tikkies. Als hij stroef blijft lopen zit er niks anders op dan opnieuw te beginnen. En ik hoop niet dat je het via de scootin methode hebt gedaan (lagers eerst in carter) want dan kan je ook opnieuw beginnen (met nieuwe lagers).

Neuh lagers eerst rond as enz...
Maar we hebben em keertje losgemaakt en toen weer opnieuw vastgedraaid enzo. Liep ie wel soepeler dan eerst. Het blok hangt er nou weer onder, en hij loopt ietjes(niet heeeel veel) stroever dan dat ie dat vroeger deed. Dus hopen dat het allemaal werkt....
 
Back
Top