Krukas gaat veelste stroef.

Area52

Well-Known Member
Ik heb nou mijn krukas vervangen en heb er ook nieuwe lagers en keerringen ingezet. Op het begin draaide de krukas nog wel soepel en ik heb ook aan alle beide kanten geslagen, om hem recht te zetten. En na de keerringen ging die al iets stroever,
Maar als ik dan de moer van de vario of ontstekingskant vast draai zit de krukas gewoon helemaal VAST! Dat zit er geen beweging meer in.

Nu heb ik hem iets losser gedraaid maar hij gaat veelste zwaar en kicken gaat ook heel erg zwaar, en ik denk dus dat hij daarom ook niet start, maar hoe kan dat, want dit is al de 2e keer dat dit bij mijn krukas gebeurt.
 
Advertisement - register to remove this

je bent de afstandsbus om de krukas vergeten:) dat is een busje die tegen je keering aan zit, en om je krukas zit. die zorgt ervoor dat de vario enzo afstand houdt en de krukas soepel laten lopen.
Dat busje zou nog wel eens vast kunnen zitten om je oude krukas..of je bent em kwijt.. zijn niet duur om te kopen btw..
 
niet vast, kijk maar op dit plaatje, nummer 39.

mina_ac_exp.gif


dat is de afstandsbus

Nr 39 4687 Afstandsbus *

Afstandsbus voor het krukaslager en de keerring.

3.95 euro
 
56 hoeft niet per se. 61 zit in je carterdeksel(kickstartrondselveer)
60 hoeft ook niet.

volgorde is:
moer-ring-rondsel-halfpoulie-snaar-vario-varioplaat-naaldlagerachtig iets-tandwiel-afstandsbus

eventueel kan je er voor de startmotor ook nog zon tandwieltje in hebben zittne..
 
Back
Top