gaat mijn krukas naar de maan?

roelow

Well-Known Member
ik heb een aerox(LC)
en mijn setup is al volgt:
70cc polini corsa
technigas
19mm
verder orgineel
maar mijn vraag is of mijn krukas dit GOED/LANG volhoud
of moet ik andere/sterkere krukas en lagers nemen?
 
Advertisement - register to remove this

een andere krukas zal geen invloed hebben op je prestaties:)

als t wel al zo zou zijn zou dat zo minimaal zijn dat je er niks van merkt.

sterkere krukas is gewoon om de betrouwbaarheid van je scooter te behouden, en minder risico te lopen dat het in de soep draait.
 
Ik heb vandaag een athena pen 12 binnen voor 110 euro bij www.de-brommershop.nl misschien iets voor jou?

Je kan beter een pen12 kopen en dan ombouwen naar pen 10. Mocht je eens een pen12 nodig hebben dan zit de juiste krukas er dan al erin. Dus hoef je geen as meer te vervangen.
 
pruttelbakje said:
een andere krukas zal geen invloed hebben op je prestaties:)

als t wel al zo zou zijn zou dat zo minimaal zijn dat je er niks van merkt.

sterkere krukas is gewoon om de betrouwbaarheid van je scooter te behouden, en minder risico te lopen dat het in de soep draait.
Een krukas heeft wel degelijk een (minimale) invloed op je prestaties. Maar daarover hoeft de TS geen zorgen te maken ;)
 
een hogere of lagere carter druk kan voordelig of nadelig zijn. helaas is het niet zo maar te zeggen wat beter is , en waardoor jouw scooter beter zal lopen. dit moet je testen op een testbank dat is de enige optie, en dan nog is die test niet waterdicht...
 
Stephan@Spy said:
Misschien was je as al zodanig kapot op je 70cc giet, dat hij uiteindelijk kapot ging op je 50cc. Want je verhaal is redelijk bs. Het is juist de koppel dat je as niet aankan, toerental is vrij onbelangrijk, zo groot is het verschil met standaard namelijk niet.
Toerental is zeker wel belangrijk. Het heeft te maken met de "ruimte" die het big-end lager krijgt om uit te zetten. Op een "originele" as is er weinig speling. hoe meer toeren die maakt, hoe warmer die wordt, hoe meer die uitzet,... tot dat die klemt. Dat is ook wat bij mij gebeurd is. Een paar naalden van dat lager waren helemaal verpulverd nooit nix meer van teruggevonden en de as was ook helemaal verkleurd.
 
Back
Top