Krukas gaat vast als ik cilinder erop zet

Jogje

New Member
Hoi,

Ik heb een peugeot new viva city uit 2008. Ik had er nog al wat nieuwe onderdelen onder gezet waaronder een nieuwe cilinder kit van mezoly 50cc giet ijzer en toen heeft die ff gelopen na een heel klein stukje rijden ging die uit en stond me krukas vast maar hij kon nog wel een beetje draaien de volgende dag draaide die helemaal niet daarom heb ik het hele blok eronder uit gehaald nu is alles eraf en draait die weer erg goed dus deed ik alleen de cilinder erop en toen draaide die al weer een stuk lastiger ik weet niet of dit hoort of dat het dus ligt aan me cilinder

Advertisement - register to remove this

Klinkt eerder alsof er een zuigerclipje of iets dergelijks in je blok zit.

Gaat je krukas moeilijk rond als je de cilinder zonder zuiger erop zet?

Als je cilinder hemd de krukas raakt heb je waarschijnlijk niet de juiste cilinder want zelfs al is het die mezoly troep dan nog zou het wel moeten passen.

Airsal is op zich prima maar zijn wel erg gevoelig voor te arm mengsel of te weinig olie, zorg dus dat ie niet te arm staat

Ik heb het probleem gevonden de zuiger is denk ik te groot voor de cilinder want als ik de zuiger in de cilinder doe gaat dat lastig en met zuigerveren komt die gewoon vast te zitten na een paar keer rond draaien en hij gaat ook heel zwaar dan

Ik heb het probleem gevonden de zuiger is denk ik te groot voor de cilinder want als ik de zuiger in de cilinder doe gaat dat lastig en met zuigerveren komt die gewoon vast te zitten na een paar keer rond draaien en hij gaat ook heel zwaar dan
Je moet de zuigerveren wel precies goed rondom het pinnetje plaatsen, het lijkt me toch vrij sterk dat je bij een nieuwe cilinder een verkeerde zuiger krijgt.

Pijltje van de zuiger moet naar je uitlaat wijzen, anders hapt de zuigerveer in de poorten en slaat ie vast.

Write your reply...
Back