krukas / cilinder

bws_racing

Well-Known Member
ik wil nu een due plus pia cilinder op mijn sr 2004 piaggo monteren
setup..
orignele krukas
orinele vario
originele koppeling
yasuni R
dellorto 17,5

zou mijn krukas het aankunnen ?
en waarmee zou ik rustig aan moete doen ? optrekken, top ?

orginele krukas van pia is ook gewoon pen 10 toch ?
enja ik weet dat het beter is om krukas te vervange..
 
Advertisement - register to remove this

hij kan het zeker wel aan , maar de vraag is meer hoe lang..

mijn ervaring is dat std krukassen vrij zwak zijn , ze gaan dan ook regelmatig stuk icm met 70cc..

imo is het gewoon gokken als je met std krukas en 70cc gaat rijden ,en bovendien ALS de krukas het begeeft zal 9 van de 10x je cilinder ook stuk zijn , carter beschadigd en wat voor sores nog meer.

je moet met 70cc eigenlijk niet teveel volgas rijden , dus geen lange stukken er plat op ,dat geeft het meeste slijtage en dan lijdt de motor het meeste.

bovendien is het spul ook niet gemaakt om contstant volgas te rijden.

volgas optrekken kan geen kwaad oppzich , gewoon niet te lang op een hoog toeren rijden , dat is het verstandigste om te doen.

de std krukas is al 12 pen..
 
Last edited:
hij kan het zeker wel aan , maar de vraag is meer hoe lang..

mijn ervaring is dat std krukassen vrij zwak zijn , ze gaan dan ook regelmatig stuk icm met 70cc..

imo is het gewoon gokken als je met std krukas en 70cc gaat rijden ,en bovendien ALS de krukas het begeeft zal 9 van de 10x je cilinder ook stuk zijn , carter beschadigd en wat voor sores nog meer.

je moet met 70cc eigenlijk niet teveel volgas rijden , dus geen lange stukken er plat op ,dat geeft het meeste slijtage en dan lijdt de motor het meeste.

bovendien is het spul ook niet gemaakt om contstant volgas te rijden.

volgas optrekken kan geen kwaad oppzich , gewoon niet te lang op een hoog toeren rijden , dat is het verstandigste om te doen.

de std krukas is al 12 pen..

misschien dat ik hem dan maar toch vervang.. ik wist namelijk niet dat standaard ook al pen 12 is.. dat scheelt een hoop werk als ik mn orginele cilinder er terug op wil,

welke krukas raad je aan ?
 
Waarschijnlijk 1 pot nat... Weet niet zeker. Maar Doppler is zeker ook niet slecht. heb zelf Power1. :W

BTW : Er is geen Due + voor Piaggio toch ? Heb m zelf ook ( 2004 versie ) , maar dan voor op Mina... Naar mijn weten is Due + er niet voor Pia.
 
is er ook niet, iig ik kan 'm nergens vinden..

ik zou gewoon een DR70 RPM halen, die dingen gaan als een gek op pia..
en ik zou ook gewoon voor een power1 krukas gaan, zijn tminste niet duur en goed genoeg ( meer dan goed genoeg )
misschien als je geld overhebt nog een snelle vario erbij? zal altijd wat lekkerder lopen..
 
is er ook niet, iig ik kan 'm nergens vinden..

ik zou gewoon een DR70 RPM halen, die dingen gaan als een gek op pia..
en ik zou ook gewoon voor een power1 krukas gaan, zijn tminste niet duur en goed genoeg ( meer dan goed genoeg )
misschien als je geld overhebt nog een snelle vario erbij? zal altijd wat lekkerder lopen..

due plus is er wel voor pia.. alleen niet op euroscooters..
www.scooter-attack.com staat ie bv.. voor pia dan istie blauw.. maar ik heb ook al een nieuwe gezien voor 150 euro dus..
 
Back
Top