krijg mijn runner niet afgesteld

tazmanian_devil

r&r tuning
ik heb een runner met : 17.5 shot , multivar en dr50.

met nu 72 sproeier , 4.4 gr rollen , en 15 procent drukveer

nu heb ik ten eerste mijn luchtschroef af proberen te stellen op de stationair en dat is niet gelukt want hoe verder ik hem open zet hoe hoger hij in toeren gaat draaien (ook hoe beter hij loopt).
maar omdat ik altijd gehoord heb dat je hem niet meer dan 1.5 open mag hebben staat ie op 1.5 hoewel hij pas bij 10 slagen mooi gaat lopen en dan vooral de gasreactie wordt vele malen beter

dan heb ik ook nog dat hij niet op toeren wil komen hij wil gewoon niet harder dan 40. ik heb er nu al 4.4 inzitten wat mij al vrij licht lijkt kan ik nu zonder problemen lichter of kan ik beter een zwaardere drukveer kopen.

mijn vsnaar is nu 8000km oud zou het daar ook aan kunnen liggen ??
 
Advertisement - register to remove this

Je kan beter een andere sproeier kopen denk ik.

Als je je luchtschroef zover open moet draaien om 'm een béétje te laten lopen moet er een kleinere sproeier in volgens mij.

probeer eens 68-70 ofzo.

Hoe ziet je bougie er trouwens uit ?
 
nee ik rijd niet met powerfilter. het rare is ik rij met een 72 sproeier en om nog kleiner re gaan :? en daarbij ook nog ene redelijk zwaar bijgewerkt luchtfilter.

de bougie is gewoon koffie bruin

kijk ik ben een beetje bang om kleiner te gaan omdat ik dan het gevoel heb dat met mengsel te schraal wordt ook al is de bougie goed
 
denk dat je beter ander snaartje kan kopen lijkt me al redelijk verrot nu :) als je scoot verder niet raar doet zoals stotteren e.d. zou ik toch maar ff naar wat anders gaan zoeken. dus : snaartje , rollen zijn nog goed ? drukveer nog goed op sterkte..
 
Originally posted by Running_Sp
denk dat je beter ander snaartje kan kopen lijkt me al redelijk verrot nu :) als je scoot verder niet raar doet zoals stotteren e.d. zou ik toch maar ff naar wat anders gaan zoeken. dus : snaartje , rollen zijn nog goed ? drukveer nog goed op sterkte..

ja ok snaar kan dus wel verrot zijn.

maar dat kan het toch niet zijn dat de luchtschroef zo ver los moet staan of wel ?
 
de bougie is gewoon koffie bruin

kijk ik ben een beetje bang om kleiner te gaan omdat ik dan het gevoel heb dat met mengsel te schraal wordt ook al is de bougie goed [/B]


Is je bougie bruin met de luchtschroef 10 slagen opengedraait ?

Zoja, welke kleur krijgt ie met maar 1.5-2 slagen open...laat me raden---donkerbruin-zwart-----???

Als je 'm 10 slagen opendraait kan de verhouding benzine/lucht wel kloppen, vandaar die koffiebruine bougie.
Alleen krijgt ie zo te veel benzine én te veel lucht.
 
Originally posted by chills
Is je bougie bruin met de luchtschroef 10 slagen opengedraait ?

Zoja, welke kleur krijgt ie met maar 1.5-2 slagen open...laat me raden---donkerbruin-zwart-----???

Als je 'm 10 slagen opendraait kan de verhouding benzine/lucht wel kloppen, vandaar die koffiebruine bougie.
Alleen krijgt ie zo te veel benzine én te veel lucht.

met 1.5 slagen los is hij koffie bruin met meerdere slagen los weet ik het niet omdat ik daat niet op durf te rijden lange stukken

[edit]
ik heb even gekeken net en de bougie is niet zwart maar donkerbruin niet helemaal goed dus. kan ik nu zonder gevaar met 70/68 sproeier gaan rijden dan het is toch niet normaal dat je met een andere uitlaat met een 68 sproeier moet gaan rijden
[/edit]
 
Last edited:
Originally posted by tazmanian_devil
met 1.5 slagen los is hij koffie bruin met meerdere slagen los weet ik het niet omdat ik daat niet op durf te rijden lange stukken


Waarom niet ?...bang dat ie teveel lucht krijgt ofzo.!!

Kan geen kwaad hoor ....als je bougiekleur dan beter (lichter) wordt is je sproeier nl. te groot.
 
Originally posted by chills
Originally posted by tazmanian_devil
met 1.5 slagen los is hij koffie bruin met meerdere slagen los weet ik het niet omdat ik daat niet op durf te rijden lange stukken


Waarom niet ?...bang dat ie teveel lucht krijgt ofzo.!!

Kan geen kwaad hoor ....als je bougiekleur dan beter (lichter) wordt is je sproeier nl. te groot.

ik heb altijd gedacht dat dat slecht was als je je luchtschroef ver los zet. ik heb het ook wel eens @ forum gelezen geloof ik

maar een kleinere sproeier kan dus ook geen kwaad zolang de bougie maar goed blijft ????
 
Originally posted by tazmanian_devil
ik heb altijd gedacht dat dat slecht was als je je luchtschroef ver los zet. ik heb het ook wel eens @ forum gelezen geloof ik
maar een kleinere sproeier kan dus ook geen kwaad zolang de bougie maar goed blijft ????


normaal (met een goeie sproeier) gaat je vermogen ervan achteruit als je 'm te ver openzet, dus in die zin is het wel slecht ja..


Inderdaad....zolang de kleur van de bougie goed is
 
ik ben dus nu bezig geweest.

ik heb alles geprobeers van 66 tot 92 sproeier. het blijft gewoon bagger.

ik heb al rode/wite/gele drukveer geprobeerd ook geen effect. verschillende rollen erin van 3.2 tot 5 werkt ook niet hoe zwaarder hoe baggerder het wordt

ik heb een nieuwe vsnaar nieuwe poelies nieuwe achterkoppeling en nieuwe vario en nieuwe halfpoelie.
zuigerveren ook nieuw

ik krijg die dip er gewoon niet uit


het is gekomen nadat ik door de dealer mijn krukas had laten vervangen en. en mijn uitlaatpoort 0.8 mm opgehoogd heb. daarvoor was het er ook wel iets maar lang niet zo erg ik snap het gewoon niet meer.

weet iemand nog hoe ik dat eruit kan krijgen.

als ik hem op de bok zet en dan gas geef pruttelt ie even en komt ie dan wel gewoon op toeren. het wil dus wel maar op de straat komt hij gewoon niet over die dip heen. of althans heel moeilijk
 
Back
Top