ik krijg mijn kappen van me runner er niej af..

zillione

Well-Known Member
eej,,

ik weet echt niet hoe ik mijn kappen eraf krijg van me runner sp pro..ik weet niet bij welke kap je moet beginne..kan iemand mij hierbij helpe?...

groete..
 
Advertisement - register to remove this

zillione said:
eej,,

ik weet echt niet hoe ik mijn kappen eraf krijg van me runner sp pro..ik weet niet bij welke kap je moet beginne..kan iemand mij hierbij helpe?...

groete..


idd, hier hebben we niet veel aan, voorkap achterkap,

ik zou beginnen met de schroeven los te draaien. is absoluut niet moeilijk,.
maar wel ff verder kijken dan je neus lang is.
want kweet niet wat je wilt doen, maar anders zou ik er niet aan beginnen :p
 
je moet eerst die 2 zijkappen (waar die roosters in zitten) loshalen (2 schroeven voor en 2 schroeven bij de roosters)

dan trek je de middenkap (tussen je benen) gewoon los en schuif je eruit nadat je de buddy hebt geopend (zitten geloofik bij het scharnier in de buurt nog 2 schroeven die die kap vasthouden)

dan haal je de voetplankrubbers los en draai je die schroeven los aan de onderkant zitten er ook nog 2 en vooraan ook nog 2

op het stuk waar de voorkap en de achterkap samen komen zitten ook 2 schtoeven deez ook loshalen

dan beugel(handvat achter) eraf en de middenkapje los

dan al die schtoeven los en je kunt de zij/achterkappen eraf pakken

---------------
voorkap doe je dmv:

middnkap los door de schroef onder het logo los te draaien
dan schuif je de kap omhoog los

dan aan de onderkant van de koplamp de m10bout eruit en de 2 schroeven
en bovenop de koplamp de 2 schroeven
stekkertje los en koplamp eruit

dan bovenaan de 2 voorkappen zitten nog 2 schroeven
en aan de beenkapkant helemaal in die hoek vooraan zit een schroef

nu zijn de voorkappen ook los en kun je dezen eraf pakken

-----------------------

stuurkapje is gewoon 2 schroefjes

en de kap met benzineluikje is een gekut maar komt ook wel los (beter gewoon laten zitten)


suc6

het is veel schuif en klik werk maar runner kappen kunnen gelukkig erg veel hebben
je zal niet snel kapotte kappen hebben iig

mvg

franky
 
Begin gewoon met de roosterkapjes, dan de "vleugel" en het achterkapje.

Vervolgens kun je de grote zijkappen er afhalen, en dan kun je zo ongeveer overal bij.

ALs er meer afmoeten, eerst ff de voorkap doen(let op de schroef ACHTER het gilera tekentje) en dan kan de rest er ook zo af.

Als je dit vaak oefent, moet het in 10-15 minuten gebeurd zijn :p
 
En let heel goed op dat je bij het terug monteren van de kappen, de korte schroefjes gebruikt bij het punt waar je achterkap op je voorkap vast komt te zitten.
(anders schroef je dwars door je tank heen )

Had de oude eigenaar bij mijn scoot ook gedaan :X
 
haha opzich wel lol dit topic, ik was de eerste keer ook een halfuurtje bezig ofzo.. maar er zit idd een hoop verborgen.. maar ik zou dus die kappen tussen je benen als laatste eraf halen.. gwoon eerst alle voor/zijkappen enzo eraf voordat je ophangpunten afbreekt!
 
swinz said:
maar ik zou dus die kappen tussen je benen als laatste eraf halen.. gwoon eerst alle voor/zijkappen enzo eraf voordat je ophangpunten afbreekt!

Precies.
Als ik het goed het zit er ook nog een schroefje achter je tank klepje ( van je voorkap ).
Gewoon niet te hard aan je kappen trekken als ie niet los wil. Gewoon goed zoeken naar alle schroefjes. :)

su6 iig
 
swinz said:
haha opzich wel lol dit topic, ik was de eerste keer ook een halfuurtje bezig ofzo.. maar er zit idd een hoop verborgen.. maar ik zou dus die kappen tussen je benen als laatste eraf halen.. gwoon eerst alle voor/zijkappen enzo eraf voordat je ophangpunten afbreekt!


kap tussen je benen moet er eerst af anders krijg je je zijkappen er nooit af
 
franky said:
kap tussen je benen moet er eerst af anders krijg je je zijkappen er nooit af

sorry maar dan ben je n00000b :D
ik heb al 20x me zijkappen eraf gehad zonder die tussen-beenkap te demonteren hoor.. je moet ze er alleen voorzichtig uitschuiven..

hebje ookweer wat geleerd! ;)
 
swinz said:
sorry maar dan ben je n00000b :D
ik heb al 20x me zijkappen eraf gehad zonder die tussen-beenkap te demonteren hoor.. je moet ze er alleen voorzichtig uitschuiven..

hebje ookweer wat geleerd! ;)


ik begin met de voorkap int midden zegmar, dan met de roostertejes, dan kanje heel die voorkant losmaken, en dan de achterkant, en ja de eerste keer duurt redelijk lang;)
 
Ramonrunner said:
Begin gewoon met de roosterkapjes, dan de "vleugel" en het achterkapje.

Vervolgens kun je de grote zijkappen er afhalen, en dan kun je zo ongeveer overal bij.

ALs er meer afmoeten, eerst ff de voorkap doen(let op de schroef ACHTER het gilera tekentje) en dan kan de rest er ook zo af.

Als je dit vaak oefent, moet het in 10-15 minuten gebeurd zijn :p
ja indd! en wees heel voorzichtig met het gilera tekentje, die breekt snel :|
en zodra die gebroken is is het jammer voor altijd... die imitatiezooi die je kan kopen breekt al als je hem eropzet (voor een pittig bedrag nog ook)... poepzooi :r
 
swinz said:
sorry maar dan ben je n00000b :D
ik heb al 20x me zijkappen eraf gehad zonder die tussen-beenkap te demonteren hoor.. je moet ze er alleen voorzichtig uitschuiven..

hebje ookweer wat geleerd! ;)

precies :)
Sterker nog... ik krijg die hele binnekap er niet eens af als ik alles laat zitten.
Dan moet me buddy bak eruit. Als ik me buddy bak eruit wil halen moeten me achter kappen eraf.

Nou zijn mijn binnenkappen wel gespoten en doe ik voorzichtig... misschien dat het met hard rossen wel gaat :p
 
ja noudat je het zegt, je moet idd je 8erkappen eraf halen om je buddy eruit te krijgen en die moet er weer uit om je tussenkap eraf te halen.. dus ik weetnie hoe jij dat doet franky? :D ben wel benieuwd! :)
 
Back
Top