This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Koude uitlaat, lopend langs rollerbank --> toch boete!?

nee klopt dat had ik fout een aanhanger is eigendom en alles wat er in staat tenzij je de wet overtreed met neon ofzo.
 
als je met scooter aan de hand loopt, ben je wettelijk alsnog de bestuurder van het voertuig...
 
basnov rox said:
als je met scooter aan de hand loopt, ben je wettelijk alsnog de bestuurder van het voertuig...

een begleider van een voertuig ja
als je em bestuurd moet je erop zitten en rijden dan bestuur je em
loop je ernaast aan de hand dan begleid je hem over de weg
 
Raar

Ik geloof er niets van want het is zo dat jij niet mat een motor van bijv je pa mag rondlopen met je sleutels erin over de openbare weg maar met je sleutels eruit mag dat wel en dan zouden ze die zomaar op de roller mogen zetten? Nu kun je zeggen van ja maar dat is geen scooter.. klopt maar ik weet 99,9 procent zeker dat ze het niet mogen omdat je je scooter niet gebruikt en als ze het toch mogen moet je gewoon een schroevendraaier in je bak leggen en je plaat er snel af en en dan kun je zeker als je een 70CC hebt zeggen dat je hem als cross motor gebruikt...
 
Gaat ook nergens over wat jij zegt, je plaat er snel afschroeven als je aan wordt gehouden

Dit kan dus eeuwig doorgaan, want iedereen heeft wel iets anders te zeggen. En waar haalt iedereen zijn informatie vandaan? Dat heeft een vriendje wel eens een keer gezegt? Ik geloof het pas als ik het zwart op wit van justitie zie..
 


ik denk dat dit toch wel vrij duidelijk is.
je moet niet alles geloven wat je ergens hoort of ziet, de politie mag je gewoon op de roller zetten. ben je het er niet mee eens kun je proberen bezwaar aan te tekenen, wat hoogswaarschijnlijk gelijk afgekeurd wordt tenzij je een hele goede reden hebt.
 
ik heb het eens nagezocht/nagevraagd zodra jij met een scooter aan de hand loopt bestuur jij alsnog die scooter,,, en het besturen van een opgevoerde scooter is strafbaar behalve op het circuit,,,
 
McSmokey said:
ik heb het eens nagezocht/nagevraagd zodra jij met een scooter aan de hand loopt bestuur jij alsnog die scooter,,, en het besturen van een opgevoerde scooter is strafbaar behalve op het circuit,,,

je bestuurt hem niet, je begeleid hem..
volgens mij mogen ze je echt niet op de rollerbank zetten als je loopt..
maar het is wel logisch dat ze het dan toch doen, anders gaat iedereen lopen..
zowiezo zie ik het nut van een rollerbank niet in.. het kost alleen geld, en niemand gaat zijn scooter denk ik standaard maken door een boete.
maja oud nieuws
 

Ja jongetje jij snapt het wel.

Een motor MAG zo hard als hij kan, uiteraad niet op de openbare weg maar ze mogen gewoon 300+ rijden.

Daarom is er niks verkeerds aan als jij loopt met een motor aan de hand.

Een scooter daarintegen MAG maximaal 45 km/u, aangezien 99% harder rijd nemen ze jou gewoon mee naar de rollerbank.

Wen er maar aan, de meeste boetes komen van scooters/fout parkeren denk ik zo maar.

Jij loopt met je scooter op de openbare weg dus jij neemt deel aan het verkeer en de politie heeft WEL het recht jou mee te nemen.

Je kan hoog of laag gaan springen dat het niet zo is, maar het is zo.