yasuni uitlaat en politie ..

Status
Not open for further replies.

Aprillia_Rally

Well-Known Member
oke .. even ten eerste denk ik dat het hier niet helemaal goed staat .. maar kon zo snel niets anders vinden waar ik dit kon posten.


onder mijn SR heb ik een yasuni uitlaat zitten .. met een stikker met de naam erop.. nou komt er laatst een jongen naar me toe .. en die zegt .. als ik jou was zou ik de stikker van je uitlaat af halen. Dus ik zit hem een beetje raar aan te kijken en vraag hem waarom. waarop die jongen antwoord : nou de politie pakt je op je uitlaat ... hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt ..

misschien een beetje rare vraag .. maar vond het zoiets raars ..


Gr +pippi+
 
Advertisement - register to remove this

die sticker doet het um niet hoor :+
tenzij je een blinde politieagent hebt.. maar de meeste zien wel dat die pijp niet origineel is..

met een andere (terugloop) uitlaat trek je wel sneller de aandacht van de politie..
maar als je normaal rijd is er vaak niets aan de hand, tenzij ze echt een controle hebben want dan pakken ze iedereen :)

vaak hebben dames meer geluk dan mannen bij dit soort dingen, wegen bepaalde lichamelijke kenmerken :+
 
hahah ben ik toch weer blij dat ik een meisje ben :p
rij meestal wel als een gek .. alleen donderdag avond is het controle avond hier in den helder .. dus dan staat ie meestal gewoon in de garage ;)

thanks !
 
Heey, ik kaap deze thread ff.

Ik heb van de week een Yamaha Neos gekocht, maar dr zit volgens mij ook een Yasuni onder (vraag me niet welk type).
Zijn deze dan verboden?

cheers voor reply
 
ja en nee..
het is niet origineel, maar wel gekeurd mits voorzien van een prop oid als begrenzer.

vaak zijn de begrenzers verwijderd dus niet legaal. Daarnaast is het geluid vaak harder dan toegestaan
 
Een uitlaat is niet zo maar gehomologeerd omdat er een prop in zit hoor..

Er moet een CE keurmerk opzitten, dan is het legaal om te hebben.
Echter, als je ontgrenst, is de pijp nog steeds legaal, maar je snelheid illegaal.

En...

Een uitlaat zonder keurmerk, is ten alle tijden illegaal, prop of geen prop.

(er staat niet voor niks op sommige uitlaten: for competition use only)
 
En in de praktijk boeit het allemaal niets, zodra je te hard gaat op de rollerbank, of ze zien je te hard rijden (aanhouden, motoragent), of je gaat 70 waar je 50 mag, krijg je gewoon een boete voor te hoge snelheid.

Doe je het te vaak cq wordt je te vaak gesnapt ben je op een gegeven moment je kenteken en/of rijbewijs kwijt. Kan je terugkrijgen als je laat zien dat hij weer 25/45 loopt, of je bent het helemaal kwijt, afhankelijk van hoe gek je het maakt.
 
20 km te hard + is al kenteken in beslag. ;)

Na 3 keer 20 km te hard krijg je je papieren niet meer terug..
En je scooter ook niet.

In NL althans..
 
In het uiteinde kijken waar je de uitlaat op de cillinder schroeft.
Daar zit een soort van ring in gelast met 2 of 3 las puntjes.
Dat is je prop.
 
niet het uiteinden, het begin. ;) maar we snappe wat je bedoeld:)
ik krijg zaterdag me yasuni r en powerfilter binnen:D
zeker chill dan gaat die 95-100 egte. nu al 85 egte met race vario en sito plus:D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top