Koude uitlaat, lopend langs rollerbank --> toch boete!?

crazybond700 said:
Mja, die theorie klopt ook niet helemaal. Bv bij een auto. Als die op openbare weg staat dan moet die in goede staat verkeren en verzekerd zijn. Anders kun je hier ook gewoon een prent voor krijgen. Ik denk dat het een beetje een onduidelijkheid in de wet is. Mja als je het van hun kant bekijkt: Wie gaat er nou lopen met een scooter zonder dat die iets verbergt:)

Waar, maar als je nu op circuit bent gaan rijden met zegmaar een moto. Je komt thuis met je aangangwagen en er is geen plek voor de deur dus je parkeert de wagen met aanhangwagen om de hoek. Laad je moto af en loopt er mee tot aan je huis.
Als er dan onderweg ineens politie stopt en zeggen dat die moto er niet straat legaal uit ziet en je er wel mee op de openbare weg zit.
Mogen ze je ook gewoon een boete geven?
In mijn ogen doe je op dat moment toch hetzelfde als met een scooter lopen met koude uitlaat...

(correct me if i'm wrong)

grtz
 
Ook als je loopt mag een agent je aanhouden. Ik d8 ook altidj dat het niet kon dus heb het gevraagt gevraagt op: www.verkeershandhaving.nl. Dit maitje kreeg ik toen:

Geachte heer Buijze,

Een agent mag altijd controleren of de voertuigen voldoen aan de gestelde eisen.

Ik hoop hiermee uw vraag voldoende te hebben beantwoord,

Met vriendelijke groet,

Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie
Aleksandra Leijenhorst Le Belle - publieksvoorlichter

www.verkeershandhaving.nl

***********************************************************************
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Het Ministerie van Justitie.
***********************************************************************
 
piels said:
Maakt wel degelijk uit, je mag gewoon je scooter vervoeren als voetganger.
Je zou zelfs een Boeing 747 mogen vervoeren alleen het probleem is dat hij breder is dan het fietspad dus dan mag het niet meer.

Er was een rollerbank controle in Klaaswaal. Ik fietste langs en vroeg aan de agent of ik voor de gein er op kon met mijn scooter. Hij vertelde mij dat het prima was, op 1 voorwaarde dat ik zou komen lopen (scooter niet aan!).
Als hij me zag rijden zou die me pakken verzekerde hij me.

Ik naar huis en de scooter gehaald, lopend naar de rollerbank (onderweg wel warm laten draaien). Wordt ik afgesneden door een undercover auto waar
2 agenten uitspringen en me tegenhouden. Ze vergiste me met iemand anders die net niet stopte bij de controle, en herkende me en zei dat ik gewoon door kon lopen.

Uiteindelijk op de rollerbank gezet, geen boete of iets dergelijks gehad. Hij vertelde alleen dat het gevaarlijk was omdat je dan niet verzekerd was, en dat mijn achterlicht niet in orde was.

Je bent dus gewoon keihard geownd. Nu zou ik proberen er een zaak van te maken, als je getuigen hebt die kunnen verzekeren dat je daar liep met je scooter uit heb je al een goed begin..

het zelfde wat ik dus vertelde:W
je bent geen bestuurder maar een begleider van een voertuig
dus ze hebben geen poot om op te staan zolang ze niet hebben gezien dat jij gereden hebt
maar zoals ik al zei
de meeste laten zich intimideren door meneer agent z'n praatjes dat ze er tog opgaan
 
niet dus. ze mogen je er gewoon op zetten ook al kruip je naast je scooter.
dat jij er op mocht zonder verdere maatregelen is gewoon een toffe actie van de desbetreffende agent.
 
pruttelbakje said:
niet dus. ze mogen je er gewoon op zetten ook al kruip je naast je scooter.
dat jij er op mocht zonder verdere maatregelen is gewoon een toffe actie van de desbetreffende agent.

dat die jonge er zo opmog is mischien wel een toffe actie van die agent maar dan blijven we nog bij het punt zitten van het lopen met de scoot zonder dat hij aanstaat
en dat mag dus gewoon zonder dat je daarvoor op de rollerbank moet

ze kunnen de scoot wel controleren op frame nr etc maar niet op het vermogen je vervoert je scoot als geleider niet als bestuurder dus je bent niet strafbaar als je ermee overstraat gaat
als hij niet is verzekerd en je gaat er mee overstraat kan je natuurlijk wel de verwachte problemen krijgen:)
 
Hier zijn ook alweer 100 duizend toppics over :X
Het is gewoon heel simpel. Ieder voortuig dat zich op de openbare weg bevind MAG gecontrolleerd worden. Daarmee ga je akkoord als je deelneemt aan "de openbare weg".

Niet zeuren om een boete. Je weet dat dat het gevolg is van een opgevoerde scooter.

:)
 
Bad_Boy said:
Ook als je loopt mag een agent je aanhouden. Ik d8 ook altidj dat het niet kon dus heb het gevraagt gevraagt op: www.verkeershandhaving.nl. Dit maitje kreeg ik toen:

Geachte heer Buijze,

Een agent mag altijd controleren of de voertuigen voldoen aan de gestelde eisen.

Ik hoop hiermee uw vraag voldoende te hebben beantwoord,

Met vriendelijke groet,

Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie
Aleksandra Leijenhorst Le Belle - publieksvoorlichter

www.verkeershandhaving.nl

***********************************************************************
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Het Ministerie van Justitie.
***********************************************************************

Betekent die per definitie dat ze mogen controleren op snelheid.
Mischien mogen ze wel alleen controleren op het wel hebben van licht en of hij wel verzekerd is. Toch?

Hoe dan ook ik vind het allemaal maar beetje raar. en volgens mij ligt het er gewoon aan welke agent je treft.
 
Ik vind het ook maar vaag, dat zou eigenlijk ook betekenen dat het licht van je fiets moet werken als je er mee loopt bijvoorbeeld? Mij is altijd geleerd (zoals meer in dit topic) dat, als je met je voertuig loopt om een bepaalde reden, je een voetganger bent. Ook wel logisch, de bestuurder van het voertuig is immers degene die het ding berijdt. En dat gebeurt niet als je loopt...

Maar goed, als oom agent iets zegt wint hij het meestal wel, tenzij je ergens zwart op wit kunt vinden dat het niet zo is...
 
Als je loopt ben je ook voetganger maar een agent mag elke scooter en brommer die hij ziet op de rollerbank zetten ook al loop je er mee. Dat is hetzelfde als een auto geparkeerd staat maar rondom getinte ramen heeft. De agent mag dan een boete geven ook al rijdt hij er niet mee.

Btw. Ik heb gevraagt of een scooter altijd gecontroleerd mag worden ook al staat hij op straat en daar kwam dat mailtje op terug.
 
hoi,
ik vind het allemaal maar raar met de wetten hier in NL want ik fiets laatst met een paar vrienden 's avonds terug van het bos waar we hadden gemountianbiked toen werden we aan gehouden omdat we geen licht hadden.
nu zij de agent dat als we verderliepen hij deed als of hij niks had gezien.
toen vroeg ik of je dan geen licht hoefde te hebben.
hierop antwoorde de agent: nee zolang hij met een bromfiets,motor,fiets loopt hoeft het licht niet te werken.
wel zij hij er bij dat je geen motor voertuig mocht begleiden als je geen rijbewijs of certificaat had ( k heb ik dit gevraagt)
 
piels said:
Maakt wel degelijk uit, je mag gewoon je scooter vervoeren als voetganger.
Je zou zelfs een Boeing 747 mogen vervoeren alleen het probleem is dat hij breder is dan het fietspad dus dan mag het niet meer.

Er was een rollerbank controle in Klaaswaal. Ik fietste langs en vroeg aan de agent of ik voor de gein er op kon met mijn scooter. Hij vertelde mij dat het prima was, op 1 voorwaarde dat ik zou komen lopen (scooter niet aan!).
Als hij me zag rijden zou die me pakken verzekerde hij me.

Ik naar huis en de scooter gehaald, lopend naar de rollerbank (onderweg wel warm laten draaien). Wordt ik afgesneden door een undercover auto waar
2 agenten uitspringen en me tegenhouden. Ze vergiste me met iemand anders die net niet stopte bij de controle, en herkende me en zei dat ik gewoon door kon lopen.

Uiteindelijk op de rollerbank gezet, geen boete of iets dergelijks gehad. Hij vertelde alleen dat het gevaarlijk was omdat je dan niet verzekerd was, en dat mijn achterlicht niet in orde was.

Je bent dus gewoon keihard geownd. Nu zou ik proberen er een zaak van te maken, als je getuigen hebt die kunnen verzekeren dat je daar liep met je scooter uit heb je al een goed begin..

Je mag niet lopen op een fietspad;)
 
Hier in België is me toch wat anders verteld. Zolang je niet rijd mogen ze je echt niet op de rollen zetten... Stel nu dat je met je sprintscooter van een meeting komt en je van je garage (een beetje verder in je straat) verplaatst naar je huis, met de scooter in de hand. Dan mogen ze je toch écht geen bekeuring geven omdat je scooter te hard gaat ? Dat zou hetzelfde zijn als wanneer ze je tegenhouden wanneer je scooter op een aanhangwagen staat, én hem dan controleren... Volgens mij wil de staat het ons gewoon lastig maken...
 
Het lijkt mij ook echt dom als ze evengoed je scooter op de roller moeten zetten,

slaat nergens op want je bent een voetganger, en hun kunnen niet bewijzen dat je gereden hebt.

Ik denk dat je in hoger beroep zeker zou winnen.
 
In nederland verlies je gewoon een hoger beroep (ervaring). In nederland mogen ze elke brommer of scooter die ze zien gewoon op de rollerbank zetten ook als hij stil op straat staat, in een aanhanger, zelfs als je m op je rug draagt mogen ze m gewoon op de rollerbank zetten als ze m zien.
 
Dus als je broertje van 15 je scooter duwt kan die een boete krijgen?

@crazybond006: Dan maak je dr toch een voetpad van ;)
 
Bad_Boy said:
In nederland verlies je gewoon een hoger beroep (ervaring). In nederland mogen ze elke brommer of scooter die ze zien gewoon op de rollerbank zetten ook als hij stil op straat staat, in een aanhanger, zelfs als je m op je rug draagt mogen ze m gewoon op de rollerbank zetten als ze m zien.

niks van waar
kijk de theorie boeken maar na:) of vraag het een rij instructeur
en als je het bij een agent navraagt zal hij tog zeggen van dat hij altijd meemag worden genomen

ik heb zelfs een gesprek gehad nadat ik op prive terein heb lopen vlammen en terug liep met een agent
die zegt sjah zolang die niet aanstaat en je loopt ermee op de openbare weg is er niks aan de hand
zodra je op de openbare weg rijd ben je van mij zegtie:)
en zo zijn de regels ook alleen velen weten het niet en door topic's zoals dit raakt iedereen in de war
 
klopt niet wat je zegt, ELKE scooter die op de openbare weg is/staat/rijdt mag op de rollenbank gezet worden.

volgens mij kan dit nog 1000 keer gezegd worden, maar sommigen zijn gewoon niet te overtuigen.

een aanhanger is eigen terrein, dus daar mag ie staan zonder consequenties.

het feit dat die agent zegt dat er niks aan de hand is als je alleen loopt, ligt aan de agent, wettelijk gezien mag ie m op de rollenbank zetten.


nogmaals: je hoeft niet te rijden om gepakt te worden, zodra de constructiesnelheid van je scooter hoger dan 45kmpu is en hij staat op de openbare weg ben je illegaal bezig en dus strafbaar.
 
8P Aanhanger eigen terrein..
Die aanhanger staat/rijd toch ook over de openbare weg dus dat lijkt me beetje onzin
 
Back
Top