This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Koude uitlaat, lopend langs rollerbank --> toch boete!?

rubenrtv

Well-Known Member
Ik ben afgelopen vrijdag op de rollerbank gezet, terwijl mn scooter uit stond (zonder sleuteltjes erin), ik geen helm op had en de uitlaat koud was.
Ik begon dus een hele discussie met die politieagenten, maar zij blijven vinden dat ik er op moest omdat ze anders mn scooter zouden vorderen. Volgens hen had ik gelijk dat ik een voetganger was volgens de WVW (ofzo), maar moest ik volgens de inrichtingseisen toch op de rollerbank ... hoe zit dit?
 
volgens mij kunnen ze je gewoon op de rollerbank zetten, tenminste dat doen ze altijd wel.
laatste keer dat ik bij de rollerbank was (op de fiets:+)
heb ik het gevraagd aan een van de agenten die daar stond.
die vertelde me dat het vroeger zo was dat ze dat dan niet mochten doen maar dat die regels gewijzigd zijn en ze je nu gewoon er op mogen zetten.
 
lijkt me een beetje vaag,
dus hij is helemaal lopent met zijn scooter naar school gegaan zonder sleutels?
sommige zijn wel dom maar zo dom denk ik ook weer niet:+
 
Ze nemen je gewoon mee , ik weet nogsteeds niet hoe het nou in elkaar steekt , maar je bent lopend met de scooter aan de hand een voetganger.

Ben benieuwd of daar andere regels voor gelden
 
Of je nou een voetganger of een roze olifantje bent, scooters die zich op de openbare weg bevinden mogen getest worden op de rollenbank.
Wees blij dat ze je niet uit de snackbar halen als je scooter voor de deur aan de lantaarnpaal staat, want volgens mij zou zelf dat mogen.
 
Ze mogen je gewoon op de rollerbank zetten. Ik had het zelfde probleem en heb toen gemailt naar www.verkeershandhaving.nl. Toen kreeg ik gewoon te horen dat ze dan brommers die ze tegenkomen gewoon op de rollerbank mogen zetten. En cipher heeft ook gelijk als ze willen mogen ze je gewoon uit je huis halen ofzo als je scooter op straat staat.
 



Inderdaad, heb ik dus gehad, zat lekkere frietjes te eten, kwam er combi langs, die mannen zijn komen vragen van wie de scooter was die buiten stond, was dus de mijne:s
Op de rollen ( België ) ding reed 84, resultaat maand aerox weg, 46 uur gemeenschapswerk en dan later nog een maand rijverbod. Dusja, je moet een beetje gelukt hebben ermee
 
ik heb geleerd met theorie dat je dan een voetganger bent maarja. Vind het eigenlijk stom loop je met een onverzekerde racescooter opgevoert enz enz mogen ze je er gewoon opzetten. Terwijl ie dan voor de meetings is he.
 
Ze moeten je zien rijden, anders ben je gewoon een voetganger.
Je moet dan wel verzekerd zijn --> openbare weg.
 
Je had ook kunnen zeggen dat je je sleutel in je buddy had gelegd en die vervolgens per ongeluk heb dicht gegooid. :X
 
Ik zou zoveel mogelijk feiten en bewijzen verzamelen en dan gewoon een aanklacht indienen. Volgens mij mag het niet maarja, dat weet ik ook niet zeker.
 
Maja, het is verboden om een te snelle scooter te hebben, op de openbare weg. Of je nou daadwerkelijk te hard rijd, of niet maakt dan niet zoveel uit. Er zijn eigenlijk voor beide kanten van het verhaal wel punten te verzinnen

Ik zou iig wel proberen eronder uit te komen. En als je trouwens de search gebruikt vind je hier 100e topics over
 
ze mogen hem alleen op de rollerbank zetten als ze je hebben zien rijden
dat de meeste agenten weten ook niet hoe het zit maar beginnen gewoon te dreigen op de hoop dat je er dan tog op gaat
dit is al zovaak met de theorie van me scooter gevraagt en steeds zei de theorie leraar van loop jij met je scooter dan ben je een voetganger.PUNT!

het enigste wat ze mogen doen is je scooter op gegevens controleren en als ze het dan niet vertrouwen mogen ze hem invorderen maar niet op de rollerbank

einde discussi ik weet gewoon dat dit de waarheid is:+

en ben je bang voor rollerbanken ga dan niet opvoeren
 
Mja, die theorie klopt ook niet helemaal. Bv bij een auto. Als die op openbare weg staat dan moet die in goede staat verkeren en verzekerd zijn. Anders kun je hier ook gewoon een prent voor krijgen. Ik denk dat het een beetje een onduidelijkheid in de wet is. Mja als je het van hun kant bekijkt: Wie gaat er nou lopen met een scooter zonder dat die iets verbergt
 
Ze mogen je scooter op de rollerbanken zetten zolang hij niet op privé-terrein staat. Met privé-terrein word verstaan; je eigen oprit, die van een vriend/kennis, je voortuin, achtertuin, of op een meeting... Natuurlijk gaan die flikken wel altijd moeilijk doen als ze je gewoon zien stappen met je "bom" langs de weg... Maar in principe zouden ze je ook niet mogen tegenhouden dan en op de rollen zetten. Zoals Ronnie zegt zou ik bezwaren verzamelen en een aanklacht neerleggen. Als je scooter daadwerkelijk niet warm stond kon je zeggen dat je hem van huis naar je beunplaats duwde.

Eigenlijk zou er toch eens een goede wet moeten opgesteld worden omtrent het gezeik met scooters altijd. Hoe dan ook worden wij altijd "int zak gezet"...
 

euh , fout.

Je bevind je op de openbare weg, dat je voetganger bent maakt geen fuck uit.
 
Maakt wel degelijk uit, je mag gewoon je scooter vervoeren als voetganger.
Je zou zelfs een Boeing 747 mogen vervoeren alleen het probleem is dat hij breder is dan het fietspad dus dan mag het niet meer.

Er was een rollerbank controle in Klaaswaal. Ik fietste langs en vroeg aan de agent of ik voor de gein er op kon met mijn scooter. Hij vertelde mij dat het prima was, op 1 voorwaarde dat ik zou komen lopen (scooter niet aan!).
Als hij me zag rijden zou die me pakken verzekerde hij me.

Ik naar huis en de scooter gehaald, lopend naar de rollerbank (onderweg wel warm laten draaien). Wordt ik afgesneden door een undercover auto waar
2 agenten uitspringen en me tegenhouden. Ze vergiste me met iemand anders die net niet stopte bij de controle, en herkende me en zei dat ik gewoon door kon lopen.

Uiteindelijk op de rollerbank gezet, geen boete of iets dergelijks gehad. Hij vertelde alleen dat het gevaarlijk was omdat je dan niet verzekerd was, en dat mijn achterlicht niet in orde was.

Je bent dus gewoon keihard geownd. Nu zou ik proberen er een zaak van te maken, als je getuigen hebt die kunnen verzekeren dat je daar liep met je scooter uit heb je al een goed begin..
 

klopt *D