Kortsluiting?!

NRG MC2 Driver

Suzuki Bandit 400
het verhaaltje:
Ik reed vanmiddag bij mij thuis weg, gewoon electrisch gestart. Naar de winkel geweest, wil hem starten, maar wil niet, toeter etc. doet het ook al niet. Ik keek al direct naar de zekering, die was er dus door, ik een nieuwe gehaald, erin gedaan, maar na 1 seconde *pof* deze er ook door. Zelfs zonder dat hij op het contact stond.
Nou mijn vraag aan jullie of jullie een mogelijke oorzaak weten, wat vaker voorkomt, het probleem moet in de bedrading liggen VOOR het sleutelcontact lijkt mij.
Hij rijd wel gewoon zonder problemen, alleen werken de tellers, toeter, en knipperlichten niet (branden zwak)
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb nu mn kappen eraf, maar voor ik zon nieuw blokje ga kopen, wil ik wel graag weten, of die spanningsregelaar voor of achter het contact zit... want de zekering brand dus ook door als ik het contact UIT heb staan. en is het zon blokje met "DUCATI Energy" erop?
 
die spannings regelaar schakelt pas in nadat je slot omzet neem ik aan maar als jij al gaat kicken o electrische start gebruikt gaat er al electrische teit doorheen waar er dus stroom op je kabels komt te staan en dan ergens korsluiting maakt dus effe je kabels nachecken denk effe bij je electrische start bij je blok aan de onderkant
 
als ik de weerstand meet op de pluspool van de accu, en het frame, dan is de weerstand gewoon oneindig zeg maar, en bij de minpool, 0, maar dat hoort zo toch, dus lijkt me niet dat er kortsluiting zit door een kabel aan het frame?
 
nou d8 ik niet accu is geloofijk wel wat minder hoor bij mji zat er eerst ook 7.5 a in en klapte ook door en deed er ook 25a in en sindsdien niks meer totdat ik gewoon zonder accu ging rijden
 
Ik ben weer een stapje verder, er gaan 2 kabels naar de onsteking, 1 naar cdi/bobine (pia) en 1tje naar een 4 polig stekkertje(denk de stroomvoorziening, kan niet anders. Lichtspoel dus). Als ik dat stekkertje los trek is de kortsluiting over. en knapt de zekering er niet door. Alleen kan ik hem dan niet meer uitzetten met het contact en loopt hij ook zonder sleutel. Weet iemand wat het kan zijn, Graag wat reply's! :)
 
Back
Top