koppelings moer

marcthetuner

Well-Known Member
Goedenavond :p

Ik heb een aerox uit 2003.
Ik wil dus me nieuwe drukveer en trekveren plaatsen, maar me koppelingsmoer zit moervast!! Ik heb het samen met mijn vader geprobeert met ratel en blokeersleutel, en met wd40.
Ik heb al op internet gezocht, en ik heb wel wat gevonden maar ik heb nog 1 vraag.
zou ik mijn koppelingshuis/moer niet een beetje kunnen verwarmen dat het makkelijker gaat?

greetz marc
 
Advertisement - register to remove this

nee als je geen luchttol hebt dan pak/koop je een koppelingssleutel, en blokkeer jeje huis ermee. zodat je met een ratel de moer los kan draiien.

en anders is een luchttol genoeg.heb je geen ander gereedschap nodig :p
 
nee als je geen luchttol hebt dan pak/koop je een koppelingssleutel, en blokkeer jeje huis ermee. zodat je met een ratel de moer los kan draiien.

en anders is een luchttol genoeg.heb je geen ander gereedschap nodig :p

een hand om het koppelingshuis is ook wel verstandig als je een luchtsleutel gebruikt :p

je moet echter wel een goeie compressor gebruiken om een moer los te krijgen die zo vast zit (wat overigens niet normaal is omdat de moer vanaf de fabriek met 31 a 33 NM vast zit en dat is niet overdreven vast) met een 24L tankje kan het zijn dat je m daar niet mee los krijgt.

ik zou even naar een autogarage gaan eventueel (kan rijdend) en dan de moer los laten draaien , tegen de klok in los btw , en dan met je eigen blokkeer sleutel weer vast zetten , dan kun je deze thuis weer los halen.
 
Back
Top