Koppelings moer zit vast.

Jonathan00

New Member
Ik probeer al een paar dagen met een zelfgemaakte koppelingssleutel (die sterk genoeg is) de moer los te krijgen. Alleen het start motor wiel (foto 2) draait mee met de koppeling. Dus die zetten ik vast op de moer maar nu schiet die moer los als ik aan de koppeling draai. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen en heb echt hulp nodig. IMG_20200331_192202.jpgIMG_20200331_192210.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Vaak is het een tang met twee palletjes, min of meer universeel.
Ook zelf te maken door twee uitstekende boutjes door een sterke rails of hoekprofiel vast te maken.
Groet,
 
helaas, zelfs met een blokkeersleutel krijg ik die moer niet los heb het met meerdere mensen geprobeerd.
heeft iemand anders nog een idee????
groeten, Jonathan

Je moet die moer laten "schrikken"

Eerst de Blokkeer sleutel vast zetten en dan een rateldop erop,ratel erop en met ferme kleine tikken de moer los ("slaan" halen) door te, met beleid, tikken op het handvat. Wel ff een goede doek op het handvat leggen zodat je deze niet beschadigd.

Ikzelf gebruik een luchthamer uiteraard met compressor. Maar dan moet je het wel voorzichtig doen. Want de kop van die moer is sneller rondgedraaid i.p.v hoekig dan je denkt.

Dus eerst proberen met een "vuistje" (hand moker)

Draai je wel de goede kant op? Is geen links draaiende draad hé! Dus links moet je de los draaiende schroef kant op.

Doe je het andersom dan draai je hem juist vaster. ;)
 
Back
Top