koppeling slipt in koppelinghuis

Status
Not open for further replies.

Kenzie

Super9Racer
me hebo koppeling slipt in me koppelinghuis
wat kan k eraan doen:X

ik heb nieuwe koppelinghuis gekocht maar hij slipt nog steeds:(
segmenten van me hebo zijn nog prima

ik heb al koppelinghuis geschuurd van binnekant maar hielp niet:(
hij slipt gewoon als een gek

setup:
roze top,nardo,21mm,polini vario,hebo koppeling,e13 filter,powerone as
gele drukveer,88 sproeier,4,3 rolletjes, mhr zwarte veren op strakste stand( grijpt aan bij 8500 toeren)

Advertisement - register to remove this

Idd, misschien zitten je trekveren wel zó strak dat je koppeling net niet genoeg grip op je koppelingshuis krijgt.. Probeer anders je koppeling zo af te stellen dat hij bij ongeveer 7000 toeren oppakt, en kijk dan nog eens of ie slipt :)

ik heb blauwe hebo veren geprobeert, maar die is beetje slap vind ik:)

er zijn 3 hebo veren
soft
medium
racing
blauwe is medium neem ik aan?
dus k moet racing hebben, en welke kleur is dat?:)

Sonic9master said:
toeren janken en maar niet vooruit komen8)
toeren janken en dan sliptie
echt niet dus kan veel meer dingen zijn bv veelste lichte rollen.
slippende snaar.
en wie steekt er nu malossi trekveren in een hebo koppeling dan ben je al verkeerd bezig.
die zijn er namelijk niet voor gemaakt.

gewoon de rode trekveren nemen van hebo koppeling op zijn middelste stand klaar:7

ik gebruik meestal niet hoger dan Hebo blauw , rood is erg strak ,vaak te strak waardoor het effect juist minder word , of hij gaat teveel slippen of hij draait juist helemaal geen toeren meer.

in mijn racer staat mijn koppeling op de slapste stand ,met blauwe hebo veren , die van mijn vriendin ook , het gaat erom dat de koppeling optimaal aanpakt ,maar dit hoeft niet altijd in de koppeling zelf te zitten , kan ook in de snaar ,poelies , drukveer , vario zitten...

en er moeten gewoon Hebo veren in zitten btw.

de Polini vario pakt ook nog eens heel makkelijk op van onderuit , dus de koppeling moet helemaal niet zo strak als het goed is. het kan ook zijn dat je drukveer niet goed is , of je rollen.

waarom een powerfilter btw?

ThundeRRacing said:
toeren janken en dan sliptie
echt niet dus kan veel meer dingen zijn bv veelste lichte rollen.
slippende snaar.
en wie steekt er nu malossi trekveren in een hebo koppeling dan ben je al verkeerd bezig.
die zijn er namelijk niet voor gemaakt.

gewoon de rode trekveren nemen van hebo koppeling op zijn middelste stand klaar:7

Daar ben ik het half mee eens, als de veertjes zelfde lengte hebben en zelfde dikte enz. gaat dat goed. heb het ook al gedaan, en als de veertjes langer of korter zijn is dat soms net dat beetje wat je kunt gebruiken vooral als je geen nieuwe veertjes wilt of kunt kopen. Werkt goed hoor, niet altijd dat geef ik toe.
Als de veren te groot zijn dan ben je egt dom bezig!!!!!!!! dat vind ik wel.

On-topic:
Lijkt mij ook dat je trekveren te strak zijn of je rollers te licht zodat je motor te veel toeren heeft om zijn kracht kwijt te kunnen, vermogen scooter daalt bij te veel toeren.
MHR zwart bij 8500 toeren, haha das veel te strak ja, met mijn mhr cilinder greep mijin koppeling met zwarte veren al bij 4000rpm aan

En wat melf zegt, waarom een powerfilter? Scooter trekt misschien goed maar het doet je topsnelheid niet veel goed en je blok ook niet, of wat voor een carb heb je? stage 6, dan kan het niet anders nee.

Sonic9master said:
bluawe hebo veren geprobeert
slipt ook gewoon:)
zware rolletjes geprobeert, helpt niet

dan maar andere koppeling:(
Dat is wel erg makkelijk een andere koppeling. Want als je die Hebo niet eens afgestelt krijgt dan krijg je een Delta Clutch of een andere koppeling ook niet afgestelt.

Op welke stand heb je de koppeling staan? Gewoon op de middelste stand gooien en blauwe veren erin. Dat loopt op bijna elke scooter goed.

zwakse,midde,zwaarste stand

met zwakste stand grijp hij aan bij 3000 toeren
daarna 10000 janken maar niet vooruit komen ( o tot 40 kmh)
na 40 kmh trekt ie pas door
:?

mja , denk dat het niet in de koppeling alleen zit , er zijn meer dingen die meespelen zoals drukveer , snaar , vario etc. , het ligt iig niet aan de koppeling...

probeer anders eens groene veren op een strakkere stand..

zet er maar gewoon een std snaar in met een gele drukveer en probeer het dan eens weer. met blauwe veren op de helft , dan mag ie niet echt teveel toeren maken..

dit ligt gewoon aan je afstelkunsten hoor , ik kan je wel vanalles gaan zeggen hier maar het word zo toch niks..

een Hebo vario loopt vaak het beste met gele malossi of rode , std en met andere uitlaat vaak nog wel met de Hebo veer die erbij zit..

een Hebo koppeling gaat vaak het beste met blauwe veren (zo'n 90%) , ik begin altijd op de helft en kom meestal al aardig goed uit..

ergens doe je wat verkeerd met afstellen...

Status
Not open for further replies.
Back