koppeling slipt niet door weinig toeren onderin

hindrik

hindrik
hallo,

net wat de titel al zegt, de koppeling van mij aerox slipt niet door. maakt daardoor weinig toeren tot aan ongeveer de 30 km/h dan "pakt" ie hem en rjid goed door. de scooter trekt hierdoor niet zo snel op tot aan de 30.
ik heb al een nieuwe vario en koppeling geen verschil.
carb schoon gemaakt, luchtschroef mee geprutst.
heb met alle soorten rollen en drukveren geprobeerd maar zonder resultaat.

loopt goed stationair, zodra je wegrijd maakt ie andere geluid en bij de 30 wordt dit weer normaal en trekt ie hardop..

setup is:

yamaha Aerox

cil: 70 DR
carb: 17.5
filter: powerfilter( maak regelmatig alles schoon en heb al orgi geprobeerd)
uitlaat: Yasuni R kevlar

Vario: mallosi
koppeling: stage 6
v-snaar: mallosi

trekt na de 30 heel goed op
top rond de 90/95

mvg en bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Mja, waarschijnlijk gewoon een kwestie van te slappe trekveren... probeer eens malossi blauwe, die doen het op elke setup wel goed (op geheel begrensd na natuurlijk).
 
heb me stnd koppeling al verwisseld voor stage 6 geen vershil
heb al aantal veren geprobeerd.
hij slipt gewoon niet door, zodra je gasgeeft rijd ie al zeg maar , normaal slipt ie even en maakt veel meer toeren
 
ja juiste sproeier(124) ( is gedaan door dealer heb er motorisch niet wat aan veranderd behalve koppeling en vario, maar dta heb geen invloed daar op)

goed afgestled na 1 kickje starten en rijd verder prima, zit em alleen onderin
 
Mja en wat izimo suggereert? mogelijk is er te weinig ruimte tussen vario en half poulie waardoor je v-snaar niet helemaal onderin ligt. Dus probeer even een ring tussen je half poulie en glijbus.
 
oke bedankt, want moet de half poulie er makkelijk op kunne die bout aandraaien want me v- snaar komt indd niet heel laag, dan zou het indd daar aan kunne liggen morgen even proberen

dankuu beiden !
 
ja juiste sproeier(124) ( is gedaan door dealer heb er motorisch niet wat aan veranderd behalve koppeling en vario, maar dta heb geen invloed daar op)

goed afgestled na 1 kickje starten en rijd verder prima, zit em alleen onderin
Even tussendoor, sproeier 124 voor zo'n setup is echt absurd hoog!
Zat zelf met dezelfde setup (behalve je filter) op sproeiertje 80.

Denk dat het allemaal ergens valse lucht trekt. ;)
 
Back
Top