Waarschijnlijk een/beide van je zuigerveren geknapt -> nasty vastloper
Of daar zien we de karteltjes van je krukas (waar je vario opschuift) die daar (bij de vario) verdwenen warenmaar dat kan niet want dan zou een van je keerringen eruit/kapot zijn (anders kan er toch niks vanuit je vario naar je cilinder komen)
Stiekum houd Ben dan zelf het blok
Vergeet overigens de lagers niet te vernieuwen, c3 lijkt me goed genoeg.
Maare, die witte trekveren zijn echt te slap hoor.. dat zijn de slapste of eenna slapste veren van malossi afaik, denk eerder dat je rood of zelfs blauw moet hebben hoor. Verder zou ik wel een gele drukveer erin stouwen en natuurlijk lichtere rollen (alleen als je de drukveer dus ook vervangt).
Vandaag (d'r net eigenlijk) mijn cilinderkop eraf gehaalt, en meteen kwam ik iets vreemds tegen (zie foto 2).
Mijn cilinderkop + cilinder zelf (de cilinderkop lijkt mij nog intact, mijn bougie ziet er een beetje chocolade melk bruin uit, maar kan denk ik wel);
"Foto komt nog, Imageshack doet vaag?!"
En het vreemde van d'r net, het lijkt wel of er metaalschraapsel is achter gebleven in mijn cilinder?
Dus is alles naar de klote? Gaat lekker dan, ik wordt onder de hand wel flink nijdig van dat ding.
Wat is er mis mee ? Duw je zuiger enens helemaal omlaag. Dan kunnen we het pas zien.
Lijkt idd op een kapotte zuigerveer, gewoon je hele cilinder eraf tillen en dan kijken of er krassen in zitten. Kun je er zo af trekken, let wel even op dat je je zuiger niet laat stuiteren.
@Ben: omdat die witte trekveren ver buiten de powerband aangrijpen
lijkt me wel dat de zuiger aardig in de cilinder 'gekanteld' zit. Kijk even naar de speling links en rechts op de foto tussen zuiger en cilinderwand. Ik denk trouwens dat de stukjes metaal van de krukas afkomstig zijn. Alu van de zuiger is het niet en zuigerveren zijn veels te hard om zo kapot gemalen te worden zonder dat je daarvan sporen op de cilinderwand ziet. Ik zou trouwens ook het hele inlaattraject goed nakijken of daar niks los gekomen/verdwenen is.
je hoeft helemaal niet zo bijdehand te doen. Trouwens, een cilinder loopt niet vast, een zuiger loopt vast. En vastlopen kan door 3 verschillende oorzaken:Wat denk je dat er gebeurt als een cilinder vast loopt dan??
Zou ik niet doen. Al doende leert men. Jij ook als je het gewoon uitelkaar haalt. Stelt echt niets voor. Anders stuur je m op naar mij. Wil je best helpen.