Kom er niet uit

waazig

Well-Known Member
Heej

Ik heb een yamaha aerox.
Mijn blok was laatst gesplitst en nieuwe lagers en pakking ertussen.
Gisteren ben ik dus bezig geweest om alles er weer onder te doen. als laatste kwam ik bij het gedeelte waar de vario enz opzit. Ik heb ook een ringetje erbij maar weet niet precies waar hij moet want heb alles geprobeerd maar als ik dan de variobout vastdraai zit meteen alles vast en wilt niet meer draaien..
Nu heb ik hem dan tussen dat grote tandwiel achterin en tussen het ding wat daarna komt(weet de naam niet daarvan) en daarna komt dus de vario. Ik denk dat hij daar niet hoort maar tog het is de enigste plek waar, als ik de bout aandraai het nog draait, en kan kicken. dus ik me scooter starte en nu hoor ik een beetje een schrapend schel geluid uit me blok komen.

dus nu de vraag weet iemand wat er mis is want normaal gesproken heeft hij dat nooit gehad en zit dat ringetje wel goed?

tnx

ps: ontsteking draait soepel, kan me krukas met de hand bewegen, hij heeft compressie.
 
Advertisement - register to remove this

joehoe, dat ringetje hoort inderdaad tussen dat ding met die tandwielen en dat freewheel. zodat het dus zeg maar, tussen je krukaskeerring en je freewheel zit ;) zorgt ervoor dat als je de moer op het eind vastdraait, dat het freewheel dan niet te strak op dat grote tandwiel-geval komt te zitten waardoor het niet allemaal vastklemt :)
Gegroet!
 
Back
Top