Koelvloeistof resevior.

razorr

Aapke!
Ok , heb nu al tijd een aerox radiator.

Nu heb ik pas me blok weer inelkaar zitten,

en een kleinere resevior gebruikt, alleen hier zit dus niet zo overdruk dop op.

Mijn vraag is:

Op zo resevior moet toch altijd druk staan?

Ik heb gewoon een tankje gebruikt met 3 aansluitingen, ik gebruik er 2, de 3e zit helemaal onder het tankje, daaraan zit nu een slang, die langer is en hoger zit, dan het tankje zelf, als hij warm word komt het er uit, omdat er druk opkomt/ opbouwt , ivm warmte.


Dit is gewoon normaal lijkt mij, ik bedoel , niet dat de koppaking eruit vliegt..

want als ik er wat vloeistof uitlaat komen , en er dus minder druk op staat, koelt hij gelijk een stuk minder.,

nu ben ik van plan gewoon zo meter in die 3e slang te doen, en dan op max 0,9 bar laten draaien.

zoals bv op een std dop staat van een zip sp..


Ik hoor het wel


Jeffrey
 
Advertisement - register to remove this

Drukdop op je scooter is niet nodig, want als je beetje verstandig bent laat je scoot niet warmer worden dan 65+. Het water begint toch pas te koken bij 100 graden, en een drukdop zorgt alleen maar voor een hoger kookpunt/vloeistof weglaten bij te hoge druk. En er zijn volgens mij genoeg mensen met een dpr rad rijden met een dikke bout als 'dop'
 
Oke, natuurlijk laat ik hem niet 65 graden worden niet dat ,dat uitmaakt, wel kwa prestaties.

maar rond de 50 graden word ie.

maar er zit dus wel een koeltankje tussen, maar dat is dus normaal dat daar druk op komt. inweze heb ik dus ook 1 bout als afdichting/ dop

als hij gewoon goed op temp blijft maakt het dus niet veel uit, wat voor druk daar opkomt .

thx voor info
 
ja oke,

heb het al zo gedaan en moet werken volgens mij

Tankje helemaal vullen , nu komt er steeds water uit 1 slangtje,( die normaal dan dichtmoet) gewoon uitlaten komen tot een bepaalde temp bv 50 graden , dan klein dopje op maken met 1 gaatje.

nu is hij helemaal gevuld voor bv 50 graden.

dus er komt inweze GEEN druk op.
wel als je hem helaal vult natuurlijk en afdicht

Jeffrey
 
Back
Top