Gilardoni Italkit 50cc minarelli koelvloeistof in cilinder/zuiger

Goededag,

Heb een Gilardoni Italkit cilinder 50 cv lc op de aerox. Nu had ik zondag avond een rondje gereden en afgesteld om eindelijk naar school te rijden. Maandag ochtend starte die niet. Ik kom daarna terug van school loop naar de scooter ik kick 1 keer hoppa aan. Helemaal blij die zelfde avond naar voetbal gereden klaar met voetbal en naar huis start die weer niet. De zelfde avond nog thuis gestart gekregen. Start die vanochtend nog niet. Ik kom thuis start niet.

Bougie gechekt de hele tijd na 1 keer kicken kats nat Cilinder opem gehaald zit er koelvloeistof in de cilinder uiteraard maar nu ook bij de zuiger. Denk dat dat niet heel goed is hahahah. Dan gaat er naar mijn idee iets mis met de pakking?

Heb een paar foto’s gemaakt van hoe en wat. Iemand een idee?15D5A43B-12EB-43C4-AD41-F2417EAEE7C3.jpeg

Mooie koelvloeistof bij de zuiger


21D8800B-E153-456D-A716-A103C83223FF.jpeg
Cilinder kop zit alleen een pakking in de zwarte rubbere rand. (Meestal moeten hier er 2 op toch?

CA335B9F-7996-4E50-A53F-6EA5D92CEF9A.jpeg

Hier zit alles nog goed op zn plek.

Cilinder niet vast gezet met moment sleutel.

En kan ik er eventueel vloeibare pakking tussen doen?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Weet je zeker dat dat er niet gewoon in gelopen is tijdens het verwijderen van de kop? Als hij zo lek is krijg je hem nooit van zijn leven gestart.

Je probleem lijkt me eigenlijk eerder een niet werkende choke.

De rubberen ring (en ringetjes rond de draadeinden) bij de cilinder is de koppakking. Ziet er wel plat gedrukt uit moet ik zeggen. Ik zou hem hoe dan ook gewoon vervangen.
 
Weet je zeker dat dat er niet gewoon in gelopen is tijdens het verwijderen van de kop? Als hij zo lek is krijg je hem nooit van zijn leven gestart.

Je probleem lijkt me eigenlijk eerder een niet werkende choke.

De rubberen ring (en ringetjes rond de draadeinden) bij de cilinder is de koppakking. Ziet er wel plat gedrukt uit moet ik zeggen. Ik zou hem hoe dan ook gewoon vervangen.
Dat zou inderdaad kunnen zou wel logisch zijn. Vond me bougie namelijk wel steeds heel nat alsof het water druppels waren.

Choke eraf halen? Dan proberen om te starten?

Zal er ook even nieuwe pakking op doen.
 
Heb je een 17.5mm met elektrische choke? Die combinatie geeft vaker moeilijkheden met starten.

Probeer nu eens te starten? Gebeurt er niks, dan luchtfilter eraf halen, hand voor de carb en starten. Springt ie aan? Grote kans dat het de choke is.
 
Heb je een 17.5mm met elektrische choke? Die combinatie geeft vaker moeilijkheden met starten.

Probeer nu eens te starten? Gebeurt er niks, dan luchtfilter eraf halen, hand voor de carb en starten. Springt ie aan? Grote kans dat het de choke is.
17,5 met kabelchoke (stage 6)had sowieso het gevoel dat i het niet echt deed alsof dat draad de lang is of die veer te kort.

Hand voor de carb lukt ook niet.
 
Back
Top