koelvloeistof resevior dichtsmelten aerox

AEROX333

AEROX333
ik wou met een ander stukje plastic een kleine lek in mijn koelvloeistof tankje dichtsmelten, maar nu moet ik wel weten wat voor materiaal het van is gemaakt. ik dacht van pda het gaat om een aerox 2005
 
Advertisement - register to remove this

Hmmmm Ik moet helaas de boel tegenspreken maar een koelvloeistof tankje is inderdaad te lijmen/dicht tebranden afhankelijk van de plek waar het lek zich bevindt en de grote natuurlijk.
Ik heb (bij gebrek aan aanwezige andere middelen) laatst het reservoir van mijn oudste zoon op de volgende manier gelijmd en dichtgebrand.

Oorzaak van t lek scooter was omgevallen en reservoir (jetforce) zit aan de linkerzijde precies naast achter de zijkap.
Waardoor dus op de helft van t reservoir door de klap van t omvallen er een gaatje was ontstaan of liever gezegd een sterretje
Het tankje is van hardplastic.en voor zover ik weet PE polyethylene.( dit wordt in de loop der tijd harder door invloeden van binnen en buiten af )
En doordat mijn zoon toen zijn scooter starte en er druk op t koelsysteem kwam te staan piste de koelvloeistof tussen zijn kappen vandaan.
Uiteraard gebeurde dit weer in het weekend dus ff een ander tankje halen wat natuurlijk het beste is was er op dat moment niet bij.

Benodigheden
Aansteker,Nagel lijm,sec lijm + Bandenplak lijm solutie
en iets hards om de verhitte plastic lijm gedeelte aan te drukken en te smeren.
Natte in water gedrenkte oude doek.
Koelvloeistof ( in nood leiding water ) daarna deze wel weer meteen vervangen door koelvloeistof )

Werkwijze
We hebben de zijkap gedemonteerd.
Koelvloeistof reservoir ( tankje ) leeg laten lopen.
Als eerste heb ik de vrij vloeibare nagellijm sec lijm op het gaatje en de scheurtjes van de beschadigde tank laten lopen
zodat deze goed in deze openingen trok. ( overtollige lijm wegvegen met oude doek )
Even in laten trekken en toen met de natte in water gedrenkte doek in de ene hand en de aansteker in de ander .
Ben ik over de net gelijmde delen met de aansteker gegaan (LET OP) de lijm is lichtontvlambaar dus vandaar de natte doek om t branden tegen te gaan.
Maar als je met beleid de lijm heb gebruikt en even wacht totdat de ergste damp is vervlogen kan je dit best gecontroleerd doen.
Het plastic met de scheurtjes gaatjes en de net door de aansteker ontvlamde lijm wordt nu zacht en 1 geheel even aandrukken met iets hard waardoor je dus alles in elkaar samendrukt.
Als finishing touch pak je bandensolutie ja die rooie tubetjes die in die bandenplaksetjes zitten.
En lijmt nog 1 keer de beschadigde deeltjes op de tank weer even wachten je kan t een beetje aansmeren en nog even goed in de nog aanwezige kiertjes of scheurtjes doen en weer in de fik steken die hap niet zodat je halve tank in de fik staat gecontroleerd en met beleid.
Eventjes aandrukken en beetje strijken met plaatje of oud mes.
Dan wacht je plus minus 30 minuten.
En vul je je koelvloeistof tankje weer af met koelvloeistof.
Daarna start je de scooter brommer quad whatever en laat deze rustig warm draaien....
Als het gelukt is heb je nu weer een vloeistof dicht tankje let goed op dat het zojuist bewerkte deel niet vochtig wordt of dat je een sissend geluid hoort op die plek
want dit duid er op dat de tank dus nog niet lekvrij is.

Deze noodreparatie heeft voor ons toen goed uitgepakt en ik vroeg net nog aan hem of ie al een nieuw tankie had gehaald.
Hij antwoordde heel eigenwijs hoezo ??? t lekt toch niet meer. hahahah
Pfffff de jeugd van tegenwoordig ik hou mijn hart vast als die gaat autorijden....
Nogmaals het beste is gewoon een nieuw tankie plaatsen tja en als t echt niet anders is en nood breekt wetten zou je onze manier kunnen proberen.
PAS OP MET OPEN VUUR EN LICHT ONTVLAMBARE VLOEISTOFFEN TANK(BRANDSTOF)(ONTLUCHTINGS)LEIDINGEN!!!!!
 
Back
Top