Je bent weeeer de WEG kwijt !Hoogste punt van mijn cilinder ja, de vulopening zit bij mijn stuur dus dat zou dan het hoogste punt zijn...
Dus dop open scooter starten en 1 minuut stationair laten draaien?
Ik wist het eigenlijk wel, maar ik weet niet beter dat het of via de nippel of via de vulopening...Doe maar gerust 10 minuten. Of 15.
Ik ben wel verrast dat je deze basic kennis van ontluchten mist en met een Athena 70cc wilt rijden.
Ben nog geen 10 min wezen rijden want, als hij na 2 straten al zo warm is... ik dacht maar snel richting huis voordat ik een warmloper hebt...Ik heb deze meter nooit gebruikt, maar zo spannend oogt het allemaal niet.
Ik ging er vanuit dat hij al in het rood stond.
Hoe hoog staat hij na 10 min rijden dan?
Los daarvan zou ik sowieso eerst het reservoir los laten voor 10 minuten en dan pas weer gaan rijden
Umm ik spa ff niet wat he beviel met straaltje in mijn reservoir...Heb het al eerder gevraagd.
Komt er een straaltje in je reservoir?
Verder begrijp ik niet concreet hoe heet ie nou wordt
Ik zag als ik gaf geef inderdaad een straaltje. Als ik 1 km rijd zit hij net in het rood (rij dan op de tellen rond de 80 km/u) als ik dan gas terug neemt tot de 50 ongeveer dan zakt hij wel weer iets, dus zou zeggen dat hij dus wel koelt alleen slecht of traag.Vrij simpel.
De ingaande slang naar het reservoir komt doorgaans een zichtbare straal water uit, zo in het reservoir. Zeker wanneer je gas geeft.
In het rood lijkt me idd niet goed.
Dat is het dingetje... ik weet niet op hoeveel ik rij. Bij de dealer hebben ze gezegd dat ik met mijn dellorto pomp kan blijven rijden en dan een klein scheutje olie extra bij de bezine gooien...Als jij gewoon 1 op 40 oftewel 25ml olie per 1 liter benzine tankt dan is dat ook geen probleem.
Was geen vastloper dus.... op een of andere manier was mijn ontsteking losgeschoten...
Hoe kan het nou dat hij zo warm wordt?? Toch pomp kapot terwijl hij wel draait?
Dat is het dingetje... ik weet niet op hoeveel ik rij. Bij de dealer hebben ze gezegd dat ik met mijn dellorto pomp kan blijven rijden en dan een klein scheutje olie extra bij de bezine gooien...
Is het toch verstandiger om de pomp af te koppelen??
Als ik ze omdraai zie ik geen straaltje, dus ik aam dat ze dan goed aangesloten zaten
Post automatically merged:
Zo'n thermometer zat op de kop bij de ontluchtingsnippel... als ik kijk naar het plaatje op internet bij de 70cc athena zie ik dat er niet bij zitten en bij de eerste die ik had (via mp gekocht en die was ovaal) zat hij er ook niet tussen...
Moet ik die er dan uitlaten??
Ik heb ergens gehoord dat ik ook water erin kan gooien.... kan ik daar dan gewoon mee testrijden??