knipperlichten knipperen heel zacht

baardje86

Well-Known Member
Ik kwam tot ontdekking dat me knipperlichten heel zwak zijn en als ik bij het stoplicht sta doen ze het helemaal niet. Het is een sfera s50 oud maar wel degelijk, het gewone licht werk wel maar de remlicht werkt niet en ik weet ook niet of dat er wel opzit.

wie kan mij even helpen met het knipperlicht verhaal en het remlicht.

groetjes

Oja ik heb een toeter die niet werkt iemand idee voor. Ik heb al geschreeuwd maar niemand hoorde mij hahah:p
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb hetzelfde gehad bij mijn Runner, wat ik toen heb gedaan, is een complete kabelboom gekocht, een andere ontsteking, en een andere spanningsregelaar, en een nieuwe accu. Ik weet niet welke van deze onderdelen het heeft opgelost, maar daarna deed de scooter het perfect!!..Dus het is de moeite waard. Deze onderdelen kan je ook 2dehands kopen als je wilt, heb ik ook gedaan.
 
Reageer dan niet joh.
Als je het toch niet weet... :rolleyes:

Zal hoogstwaarschijnlijk je spanningsregelaar of je accu of je dynamo of je knipperlicht relais zijn. (weet niet precies hoe dat bij een Sfera zit)
Dus laad eerst je accu op, mocht je deze hebben.

En dan kun je altijd nog kijken of de dynamo en spanningsregelaar en knipperlicht relais nog goed zijn.

Betreft je remlicht, lopen er kabeltjes bij je remhevel?
Zo ja dan heb je remlicht, zo nee dan niet.

Je zegt dat hij al oud is, dus het zal wel niet.
 
accu zal wel leeg zijn want is al een oudje natuurlijk, kunnen die gewoon opgeladen worden trouwens wat dat wist ik niet.
remlicht is inderdaad niet aanwezig, had het even opgezocht.
 
Accu opladen/nieuwe accu. Maar als je dynamo niet werkt dan heb je niks aan een opgeladen accu, want die is in no-time weer leeg. Dus controleer je dynamo.
 
Je moet een oplader pakken die je niet meer nodig hebt, de uiteindes van die draden eraf halen en op de accu aansluiten.
Dan heb je een eigen gemaakte accu lader.

Let wel op, dat de oplader 230 volt omzet naar 12 volt!

Voor 15 euro heb je trouwens al een accu lader, dus dat zijn de kosten niet.
Maar als je er snel 1 nodig hebt en je hebt nog een oude telefoon oplader bijvoorbeeld, dan kan het handig zijn.
 
Je moet een oplader pakken die je niet meer nodig hebt, de uiteindes van die draden eraf halen en op de accu aansluiten.
Dan heb je een eigen gemaakte accu lader.

Let wel op, dat de oplader 230 volt omzet naar 12 volt!

Voor 15 euro heb je trouwens al een accu lader, dus dat zijn de kosten niet.
Maar als je er snel 1 nodig hebt en je hebt nog een oude telefoon oplader bijvoorbeeld, dan kan het handig zijn.


ja inderdaad, weet je hoelang dat erop moet zitten? uurtje of 2

en als die accu het doet zou de brommer dan ook moeten starten met dat startknopje of alleen op de kickstart
 
Dat kan wel een oorzaak zijn ja, maar het kan ook zijn dat je elektrische start zelf gewoon kapot is.

En hoelang laad je je telefoon op?
Zou hem gewoon net zo lang erop doen, dus inderdaad een uur of 2/3.
 
ik ga het morgen eens testen, ben benieuwd of ht werkt anders eens een andere dynamo regelen en nieuwe kabels. Wordt dat oude lompe ding ook eens helemaal gedaan en in nieuwe of gestraalde delen gestoken haha
 
Back
Top