Knipperlichten gaan allemaal tegelijk aan??

Aysel

New Member
Hoii, ik had een vraagje pls help
Ik heb een 4t zip en wilden m’n nieuwe ledjes aan sluiten maar als ik de knipperlicht schakelaar naar links doe gaan ze allemaal aan en als ik de schakelaar naar rechts doe gaan ze ook allemaal aan. Ik heb ze één voor één aangesloten en elk ledje steeds getest en alles deed het zoals het moest tot dat ik de allerlaatste aansloot (rechts achter) en nu elke keer als ik er één aansluit en de schakelaar een willekeurige kant op doe gaan ze allemaal aan. WAT MOET IK DOEN HELP
 
Advertisement - register to remove this

Het gekke is, een relais moet stroomverbruik zien om dlte knipperen. Ledjes gebruiken zo weinig stroom dat ze gewoon branden.
Test de ledjes maar eens parrallel aan een gloeilamp.
Denk dat je een ballast nodig hebt.
Groet
 
Ik denk aan 2 mogelijkheden.
1. de schakelaar is verrot en daardoor krijgt links en recht tegelijk stroom
2. ergens in het circuit komt de draad van links tegen die van rechts aan. Gevolg, wanneer je rechts of links knipperlicht aanzet wordt dat gezien als (soort van) alarmlichten.

uiteraard ook eerst even de tip van @Harr nalopen
 
Misschien hangt de massadraad van je achterknipperlichten los van massa en functioneert deze draad nu als een ongewilde koppeling tussen links en rechts.

Meet de weerstand eens tussen de min-pool van de accu en de zwarte draden in je linker en rechter knipperlichten van de achterzijde.
 
Back
Top