knal uit uitlaat

cotjee

Well-Known Member
dag beste mensen.
ik heb een honda vision 50 uit het jaar 1992 als ik et goed heb :p
en ik ging vanochtend even naar mn blok kijken want hij reed nie egt lkkr..
(deed ie dag ervoor al nie lekker omdat ie al paar x uitviel.. maar dat kwam door mn kabels, als ik die op bepaalde manier buigte dan viel de scooter uit) bleek het dus dat ik ongeveer 4 a 5 km zonder olie gereden heb.. (mn slangetje lag dr even af).. dus ik had mn slangetje der weer opgedaan.. en toen reed ie gwn weer.. en toen inneens verloor is zn trek kracht en stond ik dus ff stil.. en viel ie uit.. toen ik em weer aan wou kicken kwamen dr eerst kleine plofjes uit mn uitlaat en daarna echt hele harde knallen..
zou iemand mij misschien kunnen helpen met dit probleem..

PS. bougie vonkt gewoon
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Die knallen zijn volgens mij onverbrande brandstof, die ontbranden in de uitlaat.

Ik denk dat je ontsteking niet goed is.

Misschien kun je die kabels (waar waarschijnlijk bijna een breuk in zit) eens vervangen..

Waar zijn de kabels trouwens van?

Mvg,

Remco
 
Die knallen zijn volgens mij onverbrande brandstof, die ontbranden in de uitlaat.

Ik denk dat je ontsteking niet goed is.

Misschien kun je die kabels (waar waarschijnlijk bijna een breuk in zit) eens vervangen..

Waar zijn de kabels trouwens van?

Mvg,

Remco

bedankt voor je reactie remco :D
die kabels zijn van mn startmotor, koplamp,richting aan wijzers.. alles wat zoon beetje naar voren gaat ;) maar je denkt dus niet dat van dat kleine stukje zonder olie dat ik warm / vast lopertje heb?
 
Last edited:
*** je scooter is net zo oud als ik ;) ***

Je moet zeker even je kabels vervangen want dat klinkt nie echt goed als je buigt dat ze geen stroom meer geven.
Die knallen uit je uitlaat heb ik minder verstand van, dus even wachten op de volgende reactie! :)
 
bedankt voor je reactie remco :D
die kabels zijn van mn startmotor, koplamp,richting aan wijzers.. alles wat zoon beetje naar voren gaat ;) maar je denkt dus niet dat van dat kleine stukje zonder olie dat ik warm / vast lopertje heb?

Nee ik denk van niet..

Maar begin eerst met die kabels :)

Dat is het goedkoopste/makkelijkste manier! :p

Dan kijk je of het probleem is opgelost..

suc6!

Remco
 
het KAN de bekabeling oid zijn , ontsteking oid...

maar kan ook zijn dat je met een te kleine sproeier reedt en daarom is vastgelopen icm te weinig olie , verkeerde olie oid..

knallen komen ook vaak van een te arm mengsel en/of als je cilinder kapot is.;.
 
hee luitjes.. het is een probleem dus met mn ontsteking.. maaaarr ik wil mn vliegwiel er even afhebben.. en kep geen zin in een vliegwiel trekker.. wat is een makkelijke manier om dit te doen
 
zelf ff een vliegwieltrekker beunen, of je antimagnetische-straal-pistool van zolder halen ;)

maar als je aan je kabels zit en dan valt hij uit, lijkt het me dus dat je ff een andere kabelboom erop moet gooien of ff meten. want het zou wel toevallig zijn dat je ontsteking kapot is gegaan precies op het moment dat je kabels kapot gaan (of het moet een gevolg van mekaar zijn).

en sowieso als 'kabels buigen = loopt niet meer' het geval is moet je sowieso je kabels vervangen
 
hee luitjes.. het is een probleem dus met mn ontsteking.. maaaarr ik wil mn vliegwiel er even afhebben.. en kep geen zin in een vliegwiel trekker.. wat is een makkelijke manier om dit te doen

GVD zeg , een vliegwieltrekker kost een keer 6 a 7 euro... :(

en zulk soort moeten wij nou helpen??
 
GVD zeg , een vliegwieltrekker kost een keer 6 a 7 euro... :(

en zulk soort moeten wij nou helpen??

srry melf.. ik d8 eerst dat et duurder zou zijn :p maare er is al een vliegwieltrekker onderweg.. mjaa dat duurde ff.. en ik wou eigenlijk snel mn scootertje gemaakt hebbe.. dus ik denk vraag ff of iemand een snellere oplossing had.. maare mn ontsteking ziet er nogal vuiltjes uit.. kan et daar aan liggen?? nee toch :eek: njaa ik hoor et wel

grtz marco
 
luitjes.. het is tog probleempje met mn zuigertje (A) er is een hele hap uit mn zuiger :O best pittig :p maarja.. ik denk laat het jullie ff weten ;)
grtz marco
 
Back
Top