Kymco wil niet starten knal uit de uitlaat, help

stephan-design

Well-Known Member
Hallo beste scooterrijders & knutselaars,

Mijn probleem:
Kymco Herosim (net 2dehands aangeschaft) , aan het einde v/d uitlaat had men een propje vastgelast en heb die verwijderd en toen trok die een stuk beter en snelheid bleef het zelfde (65 a 70 km/h). Volgende dag starten en me vrouwtje rijdt weg en een 300 meter verder valt die uit omdat ze moest remmen en wilde niet meer starten!
Het eerste wat ik deed was kijken naar de bougie en die vonkte niet heel mooi en als ik de bougiekap er afhaalde gaf die wel een mooie blauwe vonk, dus nieuwe bougie (BR8HS) gekocht er in gedraaid en starte direkt, 300 meter rijden en valt uit en na herhadelijk kicke kreeg ik m aan maar gaf eerst nog wel een knal uit de uitlaat dus gelijk naar huis gereden en nu vonkt die bougie niet je van het en zonder bougiekap wel. Dus bougie er in gedraaid en zonder kap de draad op de bougiie gezet maar wilde nog niet starten.

Als je blijft kicke en geeft vol gas dan wilt die heel soms ff aanslaan maar valt direkt weer dood en zonder bougiekap geeft die een mooie blauwe vonk maar met bougiekap & bougie vonkt die niet mooi en het lijkt ook wel dat die af en toe helemaal niet vonkt..

Kan het liggen aan het bougiekapje?
zoja waarom vonkt de bougie dan niet als ik de kabel direkt op de bougie draai

Of ligt het aan de bobine?
bougiekabel vonkt wel mooi!

Of is de bougie dan weer kapot na 300 meter?
zo ja hoe kan dat?

Ik hoor graag van wat jullie gedachte over dit probllem is.

thanks
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top