Knal. Opstarten van scooter

sebastiaandh

New Member
ik zat een beetje te kijken naar 125cc 4t zipjes en zag een video van iemand die een 200c 4t had die knalde bij het opstarten, Elektrische start en ik vroeg me af kan dat ook bij een 4t 125cc en hoe eigenlijk


ook vroeg ik me af wat de top ongeveer is van een standaard 125cc 4t blok
en top van een 125cc 4t getuned blok. en of er een site is waar ze blokjes/scooters verkopen inplaats van marktplaats wie weet wist ik er nooit vanaf.

Hier is het filmpje het is een italiaans filmpje dus niet echt te verstaan tenzij je Italiaans kan verstaan.
 
Advertisement - register to remove this

Mogelijk maken ze gebruik van een startspray om hem aan de praat te krijgen?
Of zitten ze in het proces van afstellen ontstekingsmoment en staat deze nog onjuist/laat?
Er is iig sprake van een rijk mengsel die i de uitlaat tot ontbranding komt.
Groet.
 
Dit is een afstelling van een rijke mengsel, wanneer deze jongen zijn contact aanzet stroomt er al een klein beetje benzine in zijn cilinder, tijdens het starten komt de benzine in de uitlaat van de cilinder en ontsteekt daar, dan komt er een enorme knal + vlam.
Dit had ik ook in het begin van mijn scooter ervaringen door vol gas te starten en meteen vol gas weg te rijden.. Niet echt heel erg lekker voor je motor :/

ook vroeg ik me af wat de top ongeveer is van een standaard 125cc 4t blok
en top van een 125cc 4t getuned blok. en of er een site is waar ze blokjes/scooters verkopen inplaats van marktplaats wie weet wist ik er nooit vanaf.
De top van een 125cc 4t zip ligt rond de 95/100 kmu, deze kan je natuurlijk tunen, maar is niet het geld waard.
Wanneer je een 180cc malossi cilinder + zuiger installeert kan je wel de 120 halen.

BTW een 125cc 2t zip/runner kan de 140 halen.
 
Back
Top