Fringeltje
New Member
Gisteren kleppen gesteld van een Chinees, 4 takt injectie. volgens het boekje moeten ze allebei op 0.12 gesteld worden.
inlaat stond goed, uitlaat stond minder dan 0.10 mm dus die hebben we goed gezet.
scooter februari 2021 nieuw gekocht, staat nu 9.000 km op. Maar er waren vanaf 8.000 km problemen, scooter viel na een tijdje uit en wilde niet meer aan. Vanaf 0 tot 8.000 om de 2.000 km luchtfilter, motorolie en vertandingolie ververst en 1x nieuwe bougie en 1x nieuwe rolletjes. Na het uitvallen benzine filter vervangen en hij deed het weer, dus opgelost. Niet dus, want na een week of 2 weer uitvallen. Toen bobine, glaszekering en startrelais vervangen en weer opgelost. Tot nu, weer uitval.
wat kan het toch zijn dacht ik, totdat ik realiseerde dat de kleppen nog nooit waren gesteld.
Nu start en rijdt hij weer. Scooter is van onze dochter maar die vertrouwt het ding niet echt meer. Logisch.
Vraag aan de kenners, zou het niet stellen van de kleppen de oorzaak van de problemen kunnen zijn geweest?
inlaat stond goed, uitlaat stond minder dan 0.10 mm dus die hebben we goed gezet.
scooter februari 2021 nieuw gekocht, staat nu 9.000 km op. Maar er waren vanaf 8.000 km problemen, scooter viel na een tijdje uit en wilde niet meer aan. Vanaf 0 tot 8.000 om de 2.000 km luchtfilter, motorolie en vertandingolie ververst en 1x nieuwe bougie en 1x nieuwe rolletjes. Na het uitvallen benzine filter vervangen en hij deed het weer, dus opgelost. Niet dus, want na een week of 2 weer uitvallen. Toen bobine, glaszekering en startrelais vervangen en weer opgelost. Tot nu, weer uitval.
wat kan het toch zijn dacht ik, totdat ik realiseerde dat de kleppen nog nooit waren gesteld.
Nu start en rijdt hij weer. Scooter is van onze dochter maar die vertrouwt het ding niet echt meer. Logisch.
Vraag aan de kenners, zou het niet stellen van de kleppen de oorzaak van de problemen kunnen zijn geweest?