Klepspeling euro 4 vs euro 5

GlennB

Active Member
Hallo,

Ik heb een kymco carry zowel euro 4 als euro 5 staan (zijn allebij injectie modellen)

De euro 4 heb ik altijd op zowel in als uit op 0.10 gesteld

Zoals jullie weten worden de euro 5 wat meer geknepen en snap ik dat de blokjes warmer worden dus lijkt het me logischer als de uitlaatklep wat ruimer gesteld moet worden wellicht 0.15??

In de handleiding en online kan ik niks vinden over de klepspeling van de euro 5 kymco kan iemand mij vertellen wat de beste klepspeling is?

Ik ga uit van 0.10 in en 0.15 uit?
Maar wil het gewoon zeker weten.
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Ik heb een kymco carry zowel euro 4 als euro 5 staan (zijn allebij injectie modellen)

De euro 4 heb ik altijd op zowel in als uit op 0.10 gesteld

Zoals jullie weten worden de euro 5 wat meer geknepen en snap ik dat de blokjes warmer worden dus lijkt het me logischer als de uitlaatklep wat ruimer gesteld moet worden wellicht 0.15??

In de handleiding en online kan ik niks vinden over de klepspeling van de euro 5 kymco kan iemand mij vertellen wat de beste klepspeling is?

Ik ga uit van 0.10 in en 0.15 uit?
Maar wil het gewoon zeker weten.
Zal prima zijn. Natuurlijk zal hier iemand op reageren met 0.10 in en 0.10 uit. Maar het maakt vrij weinig uit. Als je uitlaatpoort maar groter is dan inlaat of evengroot.
 
Tussen de beide types zit niet zo heel veel verschil..
Het motorblok is identiek wat strakker staat afgesteld v.w.b. de uitstoot en heeft iets meer power
Qua klepspeling op de Euro 5 zou ik ook vooralsnog 0.10 voor beide aanhouden.
Mocht dat niet naar je zin zijn kun je altijd nog wat ruimer gaan bij de uitlaat.

En het klopt dat de meeste een klepspelling van 0.10 in en 0.15 hanteren zoals Sym en Piaggio bijvoorbeeld.
Maar Kymco en Honda zijn wat dat betreft vreemde eendjes in de bijt gebleken.
Op de 50cc 2 kleppen 4 takt R16 (met carburateur) van mijn neef staat de klepspelling op 0.08 in/uit!
Maar goed daar heb je niet zoveel aan, was meer bedoeld ter vergelijking.

Ik kon er ook niet veel over terugvinden helaas...
Wat ik wel heb gevonden is de tech specs van beiden. Is echter in het Italiaans maar best wel te begrijpen hoop ik.
Helaas geen klepspeling :confused: wat er eigenlijk wel behoort in te staan! Zie bestandjes:
 

Attachments

  • Agility 50 4 takt Carry Euro 4.pdf
    124.4 KB · Views: 7
  • Agility 50 4 takt Carry Euro 5.pdf
    119.4 KB · Views: 5
Tussen de beide types zit niet zo heel veel verschil..
Het motorblok is identiek wat strakker staat afgesteld v.w.b. de uitstoot en heeft iets meer power
Qua klepspeling op de Euro 5 zou ik ook vooralsnog 0.10 voor beide aanhouden.
Mocht dat niet naar je zin zijn kun je altijd nog wat ruimer gaan bij de uitlaat.

En het klopt dat de meeste een klepspelling van 0.10 in en 0.15 hanteren zoals Sym en Piaggio bijvoorbeeld.
Maar Kymco en Honda zijn wat dat betreft vreemde eendjes in de bijt gebleken.
Op de 50cc 2 kleppen 4 takt R16 (met carburateur) van mijn neef staat de klepspelling op 0.08 in/uit!
Maar goed daar heb je niet zoveel aan, was meer bedoeld ter vergelijking.

Ik kon er ook niet veel over terugvinden helaas...
Wat ik wel heb gevonden is de tech specs van beiden. Is echter in het Italiaans maar best wel te begrijpen hoop ik.
Helaas geen klepspeling :confused: wat er eigenlijk wel behoort in te staan! Zie bestandjes:
Kijk dankjewel! Voor de info!!
 
Zal prima zijn. Natuurlijk zal hier iemand op reageren met 0.10 in en 0.10 uit. Maar het maakt vrij weinig uit. Als je uitlaatpoort maar groter is dan inlaat of evengroot.
Ik heb een GY6 euro4 injectie. Maar waarom moet de uitlaat poort ruimer staan dan de inlaat. Ik heb nu mijn inlaat op 0.10 en uitlaat op 0.15. Wat is het verschil als ik ze nu stel op 0.5 in en 0.10 uit? Is het mijn vermogen of rijd mijn scooter dan zuiniger?

Alvast bedankt voor je reactie.
 
Back
Top