Killswitch @ selletra rotor vaag probleem

Status
Not open for further replies.

Marlon

Well-Known Member
Killswitcht voor op het stuur gekocht bij motorzaak.

Van de killswitch gaan 2 draden uit een witte en een zwarte.

Zoals veel gezegt hadden 1 naar bobine zit een special draadje voor en 1 voor massa naar het frame.

Zo gezegt zo gedaan.

Alles zoals het hoort aangesloten.. maar wat doet ie.

Zodra dopje erop zit start hij niet
Zodra dopje eraf is start hij wel

Precies het tegen over gestelde dus

Nu wil ik hem dus goed werkend hebben......

Iemand die mij daar uitleg bij kan geven ?

Bvd,

Marlon
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Niek-H
dan ligt het aan zijn switch... ik had ook een selettra met kill-switch... heb de witte draad op bobine/cdi aangesloten ( dat losse draadje ) en de zwarte op me frame.... werkt perfect.... dan moet het aan zijn killswitch liggen... want normaal werkt het perfect


Ik ben naar die kerel van die motorzaak geweest en die vertelde me dat hij het gewoon moest doen want hij heeft hem voor me neus doorgemeten...

Alleen vertelde hij me dat dit een killswitch was voor op motors en niet voor op scooters hij had het maar over de massa ofzo..
 
nou ga dat testen zou ik zeggen maak een opstelling met een lampje ertussen en kijk wanneer die brand
dat kan ik nu al voorspellen dat is als het dopje erop zit
daardoor start ie niet hij werkt hetzelfde (met dop erop) als een draad direct op je frame vanaf dat draadje bij je bobine
 
Originally posted by Enrico@nrg
Ik had het ook met std. ontsteking en toen heb ik dus gewoon een andere draad onderbroken..

maar dit is heel anders als een standaard ontsteking Enrico...
bij standaard ontsteking @ mina hor. moet je vanuit de cdi de Zwart/Witte draad aansluiten op 1 van de 2 draden van je kill-switch...en de andere van de switch op frame...je kan ook op de Rood/Witte aansluiten... maar dat is op den duur weer slecht voor je cdi/ontsteking...
 
ik had die man dus uitgelegd... hoe ik hem had aangesloten

1 draad van de kill naar bobine draadje
1 draad van de kill naar frame

Toen zij hij dat dat dus niet goed was dat je hem precies tegenovergesteld moest aansluiten.. maar hoe dat is en moet ??
 
die zwart witte draad is gewoon een draad die je op je frame schakeld!!!!!!!!!!!!
dat doet ie dus nu ook als de dop erop zit schakeld ie op je frame en start ie dus niet voor de 100ste keer
 
Originally posted by @rie
nou ga dat testen zou ik zeggen maak een opstelling met een lampje ertussen en kijk wanneer die brand
dat kan ik nu al voorspellen dat is als het dopje erop zit
daardoor start ie niet hij werkt hetzelfde (met dop erop) als een draad direct op je frame vanaf dat draadje bij je bobine


hij heeft ook de verkeerde kill-switch gehaald.... je hebt nl. 2 soorten kill-switches.. 1 met massa en 1 zonder...( hoorde ik van Marlon zelf, hij had het nagevraagt @ Dealert )
 
Originally posted by @rie
die zwart witte draad is gewoon een draad die je op je frame schakeld!!!!!!!!!!!!
dat doet ie dus nu ook als de dop erop zit schakeld ie op je frame en start ie dus niet voor de 100ste keer


Dus ?
 
Originally posted by Niek-H
hij heeft ook de verkeerde kill-switch gehaald.... je hebt nl. 2 soorten kill-switches.. 1 met massa en 1 zonder...( hoorde ik van Marlon zelf, hij had het nagevraagt @ Dealert ) [/B
ja duh
daarom moet ie em ook tussen zen signaaldraad zetten das echt niet slecht ofzo
en anders moet ie maar een andere halen
(conclusie van 10 posts eerder)
 
Originally posted by @rie
die zwart witte draad is gewoon een draad die je op je frame schakeld!!!!!!!!!!!!
dat doet ie dus nu ook als de dop erop zit schakeld ie op je frame en start ie dus niet voor de 100ste keer

zwart witte draad? 2 draden zijn er.... 1 witte en 1 zwarte... jij hebt het denk ik over een standaard ontsteking... daar komt vanuit de cdi ene zwart/witte draad...
 
Originally posted by @rie
Originally posted by Niek-H
hij heeft ook de verkeerde kill-switch gehaald.... je hebt nl. 2 soorten kill-switches.. 1 met massa en 1 zonder...( hoorde ik van Marlon zelf, hij had het nagevraagt @ Dealert ) [/B
ja duh
daarom moet ie em ook tussen zen signaaldraad zetten das echt niet slecht ofzo
en anders moet ie maar een andere halen
(conclusie van 10 posts eerder)


nee dat verhaal van jou klopt niet... jij hebt het over orginele ontsteking met je Zwart/Witte draad waar je het over hebt...en komt 1 zwarte draad uit bobine van selettra binnenrotor... die gaat OF op de WITTE OF op de ZWARTE draad van je switch... en de draad die je overhoud van die 2 gaat op frame... jij hebt het denk ik over orginele ontsteking...
 
ja die zwart witte draad ken je op dat ene draadje aansluiten op je bobine en dat werkt ie gewoon op het contactslot dus wat ik ermee wil zeggen is dat dat draadje op je bobine dus hetzelfde werkt als de zwartwitte draad op je standaard ontsteking
 
Originally posted by @rie
ja die zwart witte draad ken je op dat ene draadje aansluiten op je bobine en dat werkt ie gewoon op het contactslot dus wat ik ermee wil zeggen is dat dat draadje op je bobine dus hetzelfde werkt als de zwartwitte draad op je standaard ontsteking

nee ok... nu begrijpen we elkaar... als je dat 13 post hierboven ff gemeld had en niet van die vage verhalen typte... was het al wat duidelijker voor iedereen ;)
 
de bruine draad van de stator onderbreken, daar fix je een kabeltje tussen oid. daar sluit je het witte kabeltje van de killswitch op aan. het zwarte draadje van de killswitch monteer je ergens tegen je frame. de draadjes van de switch kan je volgens mij ook omwisselen.
 
dan gaat ook niet werken want als je de dop erop hebt is de schakeling aan dus dat is hetzelfde als de bruine draad direct op het frame zetten wat wel werkt is dus de zwarte draad van de switch ipv frame op de andere helft van de bruine draad monteren
zodat je dus een gewone schakeling hebt

(wat jij zegt is hetzelfde als dat zwarte draadje van je bobine op je switch aansluiten en dan op het frame werkt dus niet want dan lekt je signaal dus meteen weg)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top