Killswitch @ selletra rotor vaag probleem

Status
Not open for further replies.

Marlon

Well-Known Member
Killswitcht voor op het stuur gekocht bij motorzaak.

Van de killswitch gaan 2 draden uit een witte en een zwarte.

Zoals veel gezegt hadden 1 naar bobine zit een special draadje voor en 1 voor massa naar het frame.

Zo gezegt zo gedaan.

Alles zoals het hoort aangesloten.. maar wat doet ie.

Zodra dopje erop zit start hij niet
Zodra dopje eraf is start hij wel

Precies het tegen over gestelde dus

Nu wil ik hem dus goed werkend hebben......

Iemand die mij daar uitleg bij kan geven ?

Bvd,

Marlon
 
Advertisement - register to remove this

dop erin staat de schakelaar aan dop eruit is ie verbroken
dus als je hem aansluit zoals nu is het hetzelfde als bij standaard ontsteking en contactslot
dus om een werking te krijgen als jij wil zal je hem tussen een belankrijke draad(pickup) moten zetten als je de dop eraf trekt word deze draad onderbroken en vonkt dus niet meer
 
Originally posted by @rie
dop erin staat de schakelaar aan dop eruit is ie verbroken
dus als je hem aansluit zoals nu is het hetzelfde als bij standaard ontsteking en contactslot
dus om een werking te krijgen als jij wil zal je hem tussen een belankrijke draad(pickup) moten zetten als je de dop eraf trekt word deze draad onderbroken en vonkt dus niet meer

dat zei ik hem dus ook al... maar het bleek dat hij dat al zo had gedaan...imo ligt het aan je bobine of kill-switch systeem ( binnen in dan he )
 
Zonet ff 1 draad tussen de draad van de ontsteking naar bobine gedaan

En 1 draad naar frame voor massa.

En nog steeds het zelfde probleem
 
bij selletra is dat draadje wat aan je bobine zit net als bij je standaard ontsteking als er spanning op staat (dop erop-> schakelaar aan) zal ie dus niet starten
daarom moet het niet aan het draadje die je er normaal voor gebruikt maar op je signaal draad tussen stator en bobine
 
haal voor de grap je kill-switch een uitelkaar en maak ff een foto van hoe die er vanbinnen uitziet....misschien heb je bij het monteren iets binnenin de k/s verkeerd om gezet..
 
Originally posted by Marlon
Zonet ff 1 draad tussen de draad van de ontsteking naar bobine gedaan

En 1 draad naar frame voor massa.

En nog steeds het zelfde probleem
nee niet op je frame zetten je moet hem als gewone schakelaar gebruiken dus signaal draad doorknippen en de killswitch daar tussen zetten
 
Originally posted by @rie
bij selletra is dat draadje wat aan je bobine zit net als bij je standaard ontsteking als er spanning op staat (dop erop-> schakelaar aan) zal ie dus niet starten
daarom moet het niet aan het draadje die je er normaal voor gebruikt maar op je signaal draad tussen stator en bobine


bullshit... dat draadje uit je bobine bij die rotor is speciaal erop gemaakt voor een kill-switch... dus wat je hierboven zegt is bullshit! ik heb er zelf ook 1 gehad... werkte perfect...
 
het is duidelijk dat deze kill switch zo is: dop erop schakelaar aan
dus als je hem op dat draadje monteerd en de andere op het frame is dat hetzelfde als een draad direct op je frame zetten en je signalen zullen dan weglekken op je frame dus start ie niet
 
Originally posted by Enrico@nrg
Is geen bullshit... Dat draadje is meer voor gebruik van een schakelaar.. Als je zo een met een dopje gebruikt kun je hem dus niet hetzelfde aansluiten.

en dat "dopje" is de schakelaar.. door dat dopje op je kill-switch te doen gaat je scoot normaal aan als je de kill-switch hebt aangesloten op je bobine van een selettra rotor.. en je hem vervolgens aantrapt. je moet helemaal niet in de draad van je stator die naar bobine loopt gaan kutten.... verneuk je hele binnendraaier mee...
 
deze kill switch is niet anders te gebruiken
het is of tussen je signaaldraad of een andere killswitch
en hoezo verneuk je je hele binnendraaier daar mee???
 
Originally posted by Enrico@nrg
Ja, maar zoals jij het zegt klopt het ook gewoon niet :) Of werkt hij nou wel? ;)


dan ligt het aan zijn switch... ik had ook een selettra met kill-switch... heb de witte draad op bobine/cdi aangesloten ( dat losse draadje ) en de zwarte op me frame.... werkt perfect.... dan moet het aan zijn killswitch liggen... want normaal werkt het perfect
 
nee het werkt nog niet... ik had hem nou op verschillende manieren aangesloten en nog werkt hij niet ...

Hij blijft de tegenovergestelde functie doen..
 
Originally posted by Niek-H
dan ligt het aan zijn switch... ik had ook een selettra met kill-switch... heb de witte draad op bobine/cdi aangesloten ( dat losse draadje ) en de zwarte op me frame.... werkt perfect.... dan moet het aan zijn killswitch liggen... want normaal werkt het perfect
dat had je tog ook wel eerder kunnen bedenken dat het daaraan lag dat wou ik de hel tijd al duidelijk maken
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top