Keuze cilinder icm Shot

spNk

Livin' Loud
Hoi,

omdat mijn roze top hoogst waarschijnlijk zo goed als overleden is,
ben ik eens aan het kijken naar een ander vergelijkbaar/sneller cilindertje.
De cilinders die mijn interesse tot nu toe gewekt hebben zijn:

MHR Replica 70
S6 Racing
S6 Pro

Of gewoon weer een roze top...

Wat zal het best lopen icm een Shot, 21mm etc.?
De racing leek me nou net wat te hoog toerig.

Iemand ook nog andere alternatieven?

mvg,

Ramon
 
Advertisement - register to remove this

Als je 2 jaar wacht dan wordt er uit een dueplus zelfs wel 25pk gehaald. Cylinder blijft hetzelfde, maar het vermogen neemt steeds astronomischer vormen aan. Rara hoe kan dat.

Ooit eens toen Tino van VTM nog op dit forum actief was deed zo' ding een pk of 13-14. En als hij dat op zijn bank eruit haalt, dan is voor mij daarmee de kous af.
 
ik heb zelf rondgetuft op een MHR 70 replica met een yasuni R ( opzich vergelijkbaar met de shot), met een 24mm kwam daar untuned een leuke 15,6pk uit voort schuiven op een P1 asje (pen10). vond het niet onaardig.

tuned heb ik er al mensen met 21 pk mee zien bereiken en op piaggio nog meer zelfs.

zou persoonlijk voor de malossi gaan
 
15,6 met replica en yasuni r? Ben ik de enige die dat rijkelijk overdreven vind of is dat normaal tegenwoordig dat je met dit soort spul een vermogen scoort waar je vroeger een stage6 racing + c16 of c20 voor moest hebben?
Het lijkt wel of de vermogens ieder jaar met minimaal 1pk stijgen voor precies dezelfde onderdelen. Nog even en we zitten met standaard 50cc al op de 10pk.

(In duitsland hebben ze dat al, bij Hester Motorsport om precies te zijn)
 
ik heb zelf rondgetuft op een MHR 70 replica met een yasuni R ( opzich vergelijkbaar met de shot), met een 24mm kwam daar untuned een leuke 15,6pk uit voort schuiven op een P1 asje (pen10). vond het niet onaardig.

tuned heb ik er al mensen met 21 pk mee zien bereiken en op piaggio nog meer zelfs.

zou persoonlijk voor de malossi gaan
Met een MHR Replica?! xD
 
Met een MHR replica lijkt me dat opzich best haalbaar... (tuned)
Maar een Yasuni R is zeker niet te vergelijken met een shot kwa powerband,
een shot heeft veel liever wat meer toeren dan een r...
 
Als je wist hoe laag de timing van een standaard replica is dan zou je het niet zo haalbaar meer vinden. Als je er maar genoeg aan verbouwt kan je van een dr70 ook een evo2 maken maar dat heeft weinig meer te maken met de beginsituatie. Zo is het met "mhr replica" en "21pk" ook.

Je kan van een scooter ook een auto maken als je er lang genoeg aan knutselt, maar dan is het dus geen scooter meer.
 
10 pk uit een std cilinder is zeker wel mogelijk , er valt zoveel mee te doen , mja , net als aidix zegt , waar hebben we het dan over??

dit gaat om een simpele 70cc setup...

@ SPNK , het ligt er maar net aan waar jij jezelf goed bij voelt , ik gebruik zelf c-3 lagers omdat dat goed genoeg moet zijn.. (IMO)
 
Met een MHR replica lijkt me dat opzich best haalbaar... (tuned)
Maar een Yasuni R is zeker niet te vergelijken met een shot kwa powerband,
een shot heeft veel liever wat meer toeren dan een r...
De Replica is een heel geinig cilindertje. Kerel die op een meeting was vertelde me dat hij een MHR Replica had terwijl er een C21 onder lag. Ik lachtte hem uit en zei dat die C21 wel lekker zou gaan lopen. Hij startte het ding en trok hem open, ik keek zo; :eek:

Ding was op de testbank geweest en had 15,3pk (gecorrigeerd), hij had de grafiek zelfs nog bij. :X
 
Back
Top