keuze cilinder, koppeling en vario

jiggyland

Jaguar RoxX
Hoi,

net knalde me bougie uit me cilinder en is de hele cilinder vern**kt, nu had ik graag een ander cilindertje willen steken. nu ik reed ongeveer 70 echte km's met de oude en zou dit wel willen evenaren of overschrijden. graag wil ik ook ineens een nieuwe vario & koppeling steken, mag ik jullie idee ? ik heb tevens een 17,5mm dellorto eronder steken. mijn richt snelheid ligt rond de 75/80 echte km's

zit tevens een ontgrensde Leovince TT op

dus wat ik wil weten :

Welke cilinder
Welke vario
welke koppeling

snelheid ( ruw afgesteld )
 
Advertisement - register to remove this

alleen je cilinderkop zal dan naar de kloten zijn normaal gesproken.

verder , wat voor scooter heb je?

en wat voor cilinder moet dit worden? want een leovinci TT is niet echt een 70cc uitlaat , en een andere 50cc zal ook niks meer brengen.

een andere vario ligt eraan wat voor type blok eronder hangt , een andere koppeling is vaak niet eens nodig.

snelheid valt heel moeilijk te zeggen , dit heeft met meerdere dingen te maken , er kan onderling wel 20km verschil in zitten bij exact dezelfde setup.

en dan rekenen we nog niet eens de teller en oogafwijken mee...
 
M'n scoot is een MBK Nitro ( aerox) van 2004

Teller heb'k niet meer dmv sportstuur, ik wil er gerust in totaal tot 400€ aan uitgeven, had eig. liever een 50cc gehouden

had wel graag een onderhoudsarme uitlaat gehad ( cromé fzo...)
 
chrome uitlaten zijn eigenlijk weinig goeie echt presterende uitlaten van te vinden.

chrome is overigens niet perse onderhoudsarmer hoor.

met een 50cc ga je niks meer beleven , de std cilinder is al behoorlijk snel , en de meeste andere 50cctjes zijn niks meer dan imitatiecilinders die mischien iets meer koppel geven , maar dan meer toeren draaien ,imo al met al geen geweldige oplossing en hij loopt dan niks sneller..

bovendien zul je met een goeie snelle uitlaat 80/85 echte km's al moeten halen , mijn aerox reedt met de meeste goeie uitlaten ruim 80/85 echte km's , en latere minarelli's die ik had ook.

behalve een goeie uitlaat zou je kunnen denken aan een goeie variateur , 17,5mm carburateur en goed afstellen verder.
 
DR50 / power1 cilindertje (is gewoon immitatie, lopen iets mooier dan originele cilindertjes imo)
Power1 vario
Hebo verstelbaar
Gianelli shot als je geen yasuni wil (waarom eigenlijk niet?).
 
dr50 is imo bagger , veel toeren weinig gang..

is de cilinder echt kapot dan?

vario , tja ,wat wil je uitgeven?

1 van de beter zou bijv. een MHR zijn , mja kost ook wat meer.

koppeling gewoon standaard houden eerst , beter koop je daar een 17,5mm carburateur voor.

Yasuni R , Tecnigas TG2 RS70 , samba 50 , bidalot s2 (laatste 2 nog links en rechts te vinden maar lopen zeer snel) , tja ,en er zijn er zo wel meer..

Metrakit Handmade..
 
DR50 zou ik ook niet doen nee, beter een Dr70 dan en als je een bewerkte versie wilt - " www.revolution70.nl "

als vario, zou ik een malossi multivar zetten, of een mhr, maar dat is er maar net aan hoeveel je wilt besteden net als melf zegt

en als koppeling wil ik er maar 1 zeggen, want daar ben ik altijd tevreden over, een Hebo koppeling, voldoet prima.

en kwa uitlaten zijn er meerdere geschikt, gianelli shot doet het goed alleen vind ik de afwerking wat minder even als een stage 6 pro, ik zou een Yasuni R / bidalot s2r aanraden.


(17,5mm carb heeft hij al zegt hij)
 
malossi sport is ook niks meer dan een std cilinder :*

beter steek je je geld in een FATSOENLIJKE UITLAAT


ja idd... misschien en leuke:

dr 70 bewerkt
mallossi vario
yasuni r / c 16
19 mm black edition dellorto
drukveer en trekveren aanpassen
membraam... v force/vl 13

dit moet toch goed zijn voor een goeie 100 km/h en een leuk koppel


gr guus
 
dr70 en c-16 is een slechte combinatie..

bovendien wil TS een 50cc houden.

en moet je kijken wat een dr + bewerken kost..

19mm black edition slaat ook nergens op.

membraan kan mooi standaard blijven met 50cc..

gewoon een goed cilindertje , met een goeie uitlaat , Powerone vario

en goed afstellen gewoon..
 
Nja , heb een bevriende verchromer in de straat hier en hy wil me mn Oude Yas. R verchromen voor een prikje ^^ dus uitlaat ga'k voor de R :)

Verder denk ik dan aan een laagtoerige 70cc, P1 vario en dan maar beginnen afstellen.
 
Klopt, maar die keuze is meer voor hem zelf lijkt me.
Ik heb tot nu toe altijd nog geluk gehad, DR70, s6 pro, airsal t6 en een Due Plus op standaard krukas. Altijd nog goed gegaan (en dan heb ik het over duizenden kilometers met een shot en 17,5/21mm carb), maar natuurlijk niet gezegd dat jouw krukas indezelfde staat is of dat het goed gaat.
 
Back
Top