Keuze cilinder icm Shot

spNk

Livin' Loud
Hoi,

omdat mijn roze top hoogst waarschijnlijk zo goed als overleden is,
ben ik eens aan het kijken naar een ander vergelijkbaar/sneller cilindertje.
De cilinders die mijn interesse tot nu toe gewekt hebben zijn:

MHR Replica 70
S6 Racing
S6 Pro

Of gewoon weer een roze top...

Wat zal het best lopen icm een Shot, 21mm etc.?
De racing leek me nou net wat te hoog toerig.

Iemand ook nog andere alternatieven?

mvg,

Ramon
 
Advertisement - register to remove this

mja , dan kun je imo beter een Pro nemen...

MHR replica is btw ook een super cilindertje!

kwalitatief gezien vind ik dat de beste keuze..

Prijs technisch gezien misschien ook wel, 190 euro vind ik nog wel meevallen iig.

De Pro versie is toch langzamer dan de roze top?

Bedenk me net dat ik wel even een nieuw krukasje erbij ga plaatsen,
reed hiervoor al 8 - 10k km's met de originele as en roze top, een as die er al 30k op had zitten...:p

Power1 as met een mhr replica dan maar denk ik?
 
Laatste vraag, is er geen replica met pen12? Of moet ik dan een aparte zuiger erbij kopen? (Daar heb ik eigenlijk geen zin in)
Want een pen12 krukas heb ik misschien meer aan in de toekomst.
 
Mja en is dat ook echt betrouwbaar? :p

Hoewel ik na die tijd altijd nog een nieuw krukasje kan plaatsen natuurlijk...

(het gaat erom dat ik er in de toekomst waarschijnlijk een sprintertje van ga maken, speedje enzo)
 
Ik heb er nog niks slechts over gehoord / gelezen, dus dat zal wel goed zitten. Dan zou ik meteen voor een pen 12 asje gaan, zoals een Rito of Power 1, daar kan een Speedje ook prima op! :)
 
als je met een Stage6 naaldlager wilt rijden moet je er wel rekening mee houden dat de krukas wel klopt , en dwz dat het drijfstangoog waar het naaldlager in valt 17mm moet zijn , en dat is bijv. Powerone , Doppler en sommige Malossi krukassen zijn 16mm

dus pas op daarmee!

MHR replica is er idd in pen 10 , maar ik denk dat als je @ Dijkman vraagt dat ze wel even willen kijken of een pen 12 van piaggio ook past en valt er vast wel wat te regelen.
 
Betwijfel of die vergelijkbaar is met een van deze cilinders...

Een standaard MF racing is hetzelfde als die replica die je nu op het oog hebt. En die MF is ook nog zo in pen12 leverbaar en kost untuned 129 euro of tuned 139 euro.
Dus je gaat jezelf nu in allerlei bochten wringen om een 60 euro duurdere cylinder die hooguit even snel is toch in pen12 te kunnen krijgen. Dat begrijp ik niet helemaal.
 
toch vind ik de malossi kwa materiaal , teminste de cilinders die ik heb gezien , net iets beter...

de replica's zijn oersterk.

mja, de Motoforce is opzich wel leuk en mischien idd een optie.
 
Een malossi cylinder of vario is iets nauwkeuriger in elkaar gezet dan een motoforce en geeft een wat hoogwaardiger indruk als je het bekijkt. Maar in de praktijk gaat het even lang mee en loopt het even goed, dus dan moet je je toch afvragen of die meerprijs niet gewoon gebakken lucht is geweest of dat je er echt iets aan hebt gehad..
 
Een standaard MF racing is hetzelfde als die replica die je nu op het oog hebt. En die MF is ook nog zo in pen12 leverbaar en kost untuned 129 euro of tuned 139 euro.
Dus je gaat jezelf nu in allerlei bochten wringen om een 60 euro duurdere cylinder die hooguit even snel is toch in pen12 te kunnen krijgen. Dat begrijp ik niet helemaal.
Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat de replica sneller was dan de mf racing.
Ik betaal niet graag voor een merk dus dan ga ik voor de MF :p

Na de vakantie kan je een mailtje van me verwachten Aidix. :)

Overigens staat er op revolution70 dat er zo'n 13-15pk mee gescoord kan worden, volgens mij moet er bij een getunede versie nog wel meer uit kunnen komen aangezien er met due plusjes al 18pk gescoord word?
 
Back
Top