zuiger wijst met het pijltje naar de uitlaat dus die zit goed en de uitlaat is ook niet verstopt maar bedankt voor je berichtjeDus op één of andere manier krijg je een overdruk in je carter.
Ik weet niet hoe zo'n AM6 blok precies in mekaar zit maar ik verdenk toch je zuiger/zuigerveren.
Edit:
Zit de zuiger wel juist om?
Uitlaat niet verstopt?
Ik heb de compressie nog niet gemeten, maar ik heb mn zuiger 200/250km geleden vervangen dus het lijkt me sterk dat daar iets mis mee is. En het is sowieso erg apart want 2 weken geleden heb ik nog 125 kmh gereden en ik heb sinds dien niks aangepast. Dit hele probleem komt echt uit het niets.Wat Sparky al zegt carter druk te hoog , compressie lekkage langs zuiger . Normaal heb je juist onderdruk in je carter om het mengsel aan te zuigen. Of je spoelpoort blijft te lang open staan , waardoor een deel van je compressie terug gedrukt wordt , het carter in .
Heb je de compressie druk al eens gemeten?
Ik zou je squish eens nakijken, als alles gewoon klopt vastzetten met silicoonzuiger wijst met het pijltje naar de uitlaat dus die zit goed en de uitlaat is ook niet verstopt maar bedankt voor je berichtje
Ik heb de compressie nog niet gemeten, maar ik heb mn zuiger 200/250km geleden vervangen dus het lijkt me sterk dat daar iets mis mee is. En het is sowieso erg apart want 2 weken geleden heb ik nog 125 kmh gereden en ik heb sinds dien niks aangepast. Dit hele probleem komt echt uit het niets.
Maar ik ga de compressie zo snel mogelijk meten, heel erg bedankt voor je bericht!
bedankt voor je bericht, mijn voetpakking ziet er nog als nieuw uit.Lijm je de keerring van de koppelingskant er toch ook gewoon erin.
Misschien knalt dan de voetpakking eruit.
Hoe kan ik controleren of hij niet meer recht is?Misschien is de krukas niet recht.. En wurmen op die manier de keering steeds eruit.
Klinkt het dan meer als een ontstekingsprobleem of een carb probleem wellicht?Ik heb de uitlaat ontkoolt en het heeft niks veranderd.
Vandaag heb ik de timing van de ontsteking veranderd en nu doet hij het wel, ik heb gereden vandaag en hij reed goed. Maar na 20 minuutjes rijden begon hij weer te stotteren alsof de keerring er weer uit is geschoten, maar ik hij zit er nog door de epoxy die ik heb gebruikt.
als ik mijn koppeling in trek of in de neutraal gas geef jankt hij heel erg mooi in de toeren zoals het zou moeten, maar tijdens het rijden (hoe meer gas hoe erger) begint hij te stotteren en te schokken. Hoe meer gas hoe meer druk er opbouwt denk ik.
Hoe kan ik controleren of hij niet meer recht is?
ik zelf denk dan ontsteking, maar hoe zou kan mijn ontsteking ineens niet meer goed werken? Ik heb het zelf nieuw besteld en heb er echt maar een paar keer mee gereden.Klinkt het dan meer als een ontstekingsprobleem of een carb probleem wellicht?