kapschade runner herstellen

runnner

Well-Known Member
hoi ik ben op me bek gegaan met me scooter en hij heeft nu een paar wit/gele plekken en krassen de scooter is matzwart hoe kan ik dit herstellen?
 
Advertisement - register to remove this

er staat genoeg hier op het forum hoe je zo'n schade een beetje kan oplossen..
hetzij met polyester als het diepe beschadigingen zijn, hetzij met plamuur, schuren en herspuiten als het minder diepe krassen zijn
 
zijn de krassen diep ? is heel je lak eraf ? of alleen vegen er over ?

beetje commandant.....en goed wrijven en je kan veel krassen weg krijgen als ze niet door je lak heen zijn.

alleen spuiten over krassen word lelijk.

lakstift zijn beter idee als je ze op een goeie manier gebruik.
 
als je met commandant te werk gaat wordt de lak glimmend...denk niet dat dat de bedoeling is met matzwart...beter spuit je de hele kap over....matzwart spuiten is namelijk ongeveer de makkelijkste kleur om te spuiten
 
het zijn een beetje geel/witachtige plekken en de lak is er dus af kan je dit met een lakstift oplossen en kan je die gewoon bij een scooter dealer halen
 
en die kan je het beste halen waar ze motip(een merk) verkopen....motip heeft sowieso matzwarte lakstiftjes te koop...ze verkopen het bij de meeste autozaken
 
ik zal wel ff een foto plaatsen van dezelfde runner want volgens mij is het niet echt lak, hoe moet je eigenlijk een foto plaatsen???????
 
de url van het plaatje tussen

en tada, je moet het plaatje wel ff op internet zetten bijvoorbeeld de site
http://www.imageshack.us/
 
Zo te zien zijn dat de orginele kleuren, meestal (bij auto's en motoren meestal welzo) ''ontwerpen'' ze hun eigen kleuren, neem bijvoorbeeld kawasaki.
Als je echt de orginele kleur zou willen kost het heel veel geld, teminste meestal wel.
Een imitatie kleur is wel te vinden, als je goed kan spuiten dan zal je er niet veel van zien.
Ik weet verder niet hoe je kappen er aan toe zijn, maar dit is het spuitgedeelte.
suc6 verder

Bjorn..
 
runnner said:
als ik nou met een kapje van deze kleur naar een verfwinkel ga dan kunnen die tog een spuitbus verf in die kleur maken
Ja, maar dat is dus een imitatie kleur, als je goed kijkt zie je kleur verschil maar het is minimaal.
Suc6
 
maar het gaat er om dat de krassen als je gewoon naar de scooter kijkt niet meer te zien zijn maar moet ik voor het spuiten nog schuren andere lak eerst of zo? en waar haal ik schuurpapier voor scooter gewoon bij gamma?
 
Ik zou het als ik jou was gewoon licht opschuren met 1000 waterproof, en wil een hechtprimer gebruiken, als het goed is is dat wel bij de gamma te halen.
Suc6 verder
 
Back
Top