Kant koppakking

Marcovt

Gas is alles
Hallo,

ik heb een Yamaha mint 2takt snor uitvoering alles is standaard
hij lekte bij de kop.
ik had dus een koppa gekocht, maar nu heb ik een probleem, hoe moet hij er op er zit namelijk een ingedeukte kant in en een bolle kant.
dus mijn vraag was hoe moet hij er op?

alvast bedankt voor u reactie
 

Attachments

  • 67E6FDC8-B00B-4D90-9D34-03893651FAAC.jpeg
    67E6FDC8-B00B-4D90-9D34-03893651FAAC.jpeg
    363.3 KB · Views: 4
  • 0E880FBF-2F0F-449D-9242-1FE460B36F33.jpeg
    0E880FBF-2F0F-449D-9242-1FE460B36F33.jpeg
    340 KB · Views: 4
Advertisement - register to remove this

Als beide kanten vlak zijn, dus cilinder en kop maakt het niet uit. De ribbel is om te zorgen een beter afdichting hebt. Vergeet niet de kop met het juiste moment vast te zetten. Als je het te strak draait kan je ook een warmloper krijgen.
 
Hallo Bas,

dat je de kop gelijkmatig aandraait (overkruis) en vastzet met het goeie moment is vanzelfsprekend, maar wat is de verklaring dat je door een te strak aangetrokken kop een warmloper kunt krijgen want dat kan ik niet beredeneren.
Ik zou juist denken een te los aangedraaide kop omdat deze "minder goed" contact maakt met de cilinder en daardoor de warmte overdracht van de cilinder naar de koelvinnen van de kop "minder goed" is.
Hierdoor zou de totale koeling verminderen.

Maar wellicht is er wel een plausibele verklaring voor maar ik zie het op dit moment niet....
 
Hallo,

ik heb een Yamaha mint 2takt snor uitvoering alles is standaard
hij lekte bij de kop.
ik had dus een koppa gekocht, maar nu heb ik een probleem, hoe moet hij er op er zit namelijk een ingedeukte kant in en een bolle kant.
dus mijn vraag was hoe moet hij er op?

alvast bedankt voor u reactie

Bolle kant naar boven. Althans zo monteerde ik ze altijd. Nooit problemen gehad of fluitende, lekke kopakkingen etc.. Kruislings aandraaien is mij vroeger ook aangeleerd.
 
Hallo Bas,

dat je de kop gelijkmatig aandraait (overkruis) en vastzet met het goeie moment is vanzelfsprekend, maar wat is de verklaring dat je door een te strak aangetrokken kop een warmloper kunt krijgen want dat kan ik niet beredeneren.
Ik zou juist denken een te los aangedraaide kop omdat deze "minder goed" contact maakt met de cilinder en daardoor de warmte overdracht van de cilinder naar de koelvinnen van de kop "minder goed" is.
Hierdoor zou de totale koeling verminderen.

Maar wellicht is er wel een plausibele verklaring voor maar ik zie het op dit moment niet....

Als je de kop te strak aandraait kan de cilinder onvoldoende uitzetten.
 
Back
Top