Kras kopse kant krukas zip 2t

Ik heb vandaag een piaggio zip 2t motorblok overgenomen en ben meteen begonnen met een inspectie. Nu valt het me op dat op de kopse kant van de krukas een kras zit. Daar waar het naaldlager gemonteerd zit, is de krukas helemaal valk. Is het verstandig met deze krukas te blijven rijden? Zo ja, is het ook verstandig als ik een 70cc DR monteer met deze krukas?
 

Attachments

  • c1f15cad-44e0-4608-856c-f1b72d9a004e.jpg
    c1f15cad-44e0-4608-856c-f1b72d9a004e.jpg
    99.5 KB · Views: 18
  • 99a73b93-9410-4364-bc97-4372a230060c.jpg
    99a73b93-9410-4364-bc97-4372a230060c.jpg
    101.5 KB · Views: 18
Advertisement - register to remove this

Nee, small-end van de krukas is zwaar beschadigd dus kan deze de prullenbak in.
Het is ook niet echt een kras te noemen. Lijkt meer op een diepe inkeping wat waarschijnlijk veroorzaakt is door zinloos geweld.

Small-end is nu verzwakt waardoor het geheid een keer gaat breken en dan zijn de rapen gaar!
Ikzelf zou het risico niet nemen, maar dat moet men zelf maar beoordelen uiteraard.
 
Oke, bedankt voor je snelle reactie. Had al zo'n vermoeden...
Heeft toevallig iemand hier nog een krukas in goede staat liggen? Heb dit forum altijd gebruikt als ik weer eens niet verder kwam met beunen en vertrouw de mensen hier toch meer dan menig iemand op marktplaats. Anders wordt het een nieuwe kopen. Misschien een krukas die je aanraadt?
 
Het is maar wat je wilt - en of kunt uitgeven!?

Origineel krukas van Pia heb je al voor 94 euro....
Goedkoper alternatief is er bijvoorbeeld van TNT voor 56,30 euro.
Of Doppler voor 60 euro, en zo zijn er nog wel enkele andere van d.i.v. merken.

Als je toch laagtoerig gaat rijden (ivm DR70) hoeft het natuurlijk niet zo wreed en duur te zijn.
Ik zou dan voor een Doppler gaan, maar dat is puur mijn mening.

Top performance kan ook, al is deze weer 10 euro duurder.
2e hands krukas zou ik niet doen, men weet immers niet hoeveel km's dit geval al is meegegaan.
 
Heb je het dan over de Doppler Origin krukas voor die prijs? Ik heb ook gekeken naar een Rito krukas, maar deze is nog iets duurder dan de Pia originele. Is deze verder wel aan te raden of heeft de Doppler toch een betere prijs-kwaliteitverhouding?
 
Back
Top