Rammelt als gek aan vario kant

Status
Not open for further replies.

diether

Well-Known Member
Dus zoals de titel zegt, als ik rij begint de scooter zo nu en dan ineens als gek te rammele waar de vario zit .. het geluid van metaal dat op metaal schuurt .. het klinkt dan soms echt alsof het hele boeltje kapot draait .. als ik dan de carter deksel er af draai en de vario los maak lijkt het alsof er niets gebeurd is. Alles zit nog mooi op zijn plek, niets zit los.
hij maakt dit geluid ook als ik hem elektrisch start en ff zonder carter deksel rij. Nu snap ik het even hellemaal niet meer ?

wat kan dit zijn?
 
Advertisement - register to remove this

als hij het geluid ook maakt zonder carterkap dan maakt hij dat nogsteeds zonder starterkrans natuurlijk.
en dan kan het ook niet zo zijn dat je rondsel ergens tegenaan loopt.

als je stil staat zonder carterkap, waar hoor je het dan ratelen ? echt uit je vario ? of is het misschien iets dat los hangt onder je carter oid.
 
als ik hem stationair laat draaien zonder carterkap hoor ik niet echt iets vreemds maar alsik wat gas hoor ik idd "uit" het hele voorste deel het als gek rammelen .. Ik zie dan niet direckt iets abnormaals .. ik kan ook niet duidelijk lokaliseren waar het geluid vandaan komt.

mss een stom idee, maar kan het niet aan het krukas liggen ? dat die krom is ofzo iets ?
 
Check ff of die sliders van je vario niet versleten zijn waardoor er teveel speling is en je het rammelend geluid van je gewichtjes hoort...
 
ik zou in iedergeval niet meer gaan rijden

kijk eerst je vario zie post van ED1973

als die nog goed ik ben ik bang dat je krukas lagers overleven zijn
 
uhu .. het warre idd mn krukas lagers .. toen ik het blok hellemaal gedemonteerd had, zag ik dat er aan de vario kant lager ongeveer 2.5mm speling was ! ..

bedankt iedreen voor de snelle hulp :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top